Clubhouse sosyal ağ uygulaması, Mart 2020'de COVID-19'un ortasında piyasaya sürüldü. Yaklaşık bir yıl içerisinde 10 Milyondan fazla kullanıcı kazanan Clubhouse, gerçek zamanlı ses akışı üzerine kurulmuş ve kullanıcılarına istedikleri konu üzerine sesli olarak tartışma ve dinlenebilirlik imkânı veren bir uygulama olarak kurgulandı. Bu yapısı onu, sosyal ağlar arasında “özel” ve “alternatif” bir yapıda konumlanmasına neden oldu. Özellikle COVID-19 dönemi içerisinde sosyal mesafelendirme politikalarının yürürlükte olduğu bir dönemde Clubhouse, insanlara birbirleriyle sesli olarak, eşzamanlı iletişim kurabilecekleri bir platform oluşturdu. Ancak tüm bu “özel” ve “alternatif” yapısına rağmen pandemi sonrası dönem içerisinde Clubhouse sosyal ağ uygulamasını ne şekilde gelişeceği, neye evirileceği konusunda halen tartışmalar mevcut. Bu çalışmada, ağ toplumu ve hipermodernite çerçevesince Clubhouse yapısı ve neden etkin olduğu konularına değinilecek ve nereye evirilebileceğine dair senaryo ve öngörüler üzerine tartışılacaktır.
Clubhouse sosyal ağ ağ toplumu hipermodernite dijitalleşme sosyal medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |