The
aim of this study is to define the views of the philosophy teachers regarding
philosophy lesson in the context of acguisiton, problems and solution
propositions.. In accordance with this purpose, research questions are these:
What is the importance of philosophy lesson for students, what are the
difficulties in teaching philosophy lesson, what can be done for the philosophy
lesson to be effective. In this study
qualitative research phenomenology method was used. The study group is 12
philosophy teachers working in Kahramanmaraş city in 2016-2017 academic year.
The data was collected with semi-structured interview forms, analyzed with NVIVO programme. According to the results, philosophy lesson
contribute the students on their improving thinking skills, developing a point
of view, accepting diversity, knowing themselves, forming democratic
consciousness. Regarding the problems in teaching philosophy lesson the teachers
state socio-cultural factors, the factors originating from students and the
course book, the lesson’s abstract form, the testing system, the teachers and
students’ views.
Bu çalışmada
felsefe dersinin etkililiğine ilişkin olarak felsefe öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin
bakış açısından hareketle felsefe dersinin öğrencilere katkısı, dersin işlenişinde yaşanan zorluklar ve
dersin daha etkili olabilmesi için neler yapılabilir şeklindeki alt problemlere
cevap aranacaktır. Araştırma nitel araştırma desenine uygun olarak olgu bilim
yöntemiyle hazırlanmıştır. Araştırma 2016-17 yılında Kahramanmaraş ilinde görev
yapan 12 felsefe öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun
belirlenmesinde amaçlı örneklem tekniklerinden maksimum çeşitlilik örneklem
tekniği kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen
veriler NVIVO-8 programı ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler; felsefe dersinin öğrenciye
katkılarına ilişkin olarak, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmesine,
bakış açısı kazandırmasına, farklılıkları kabullenmesine, öğrencinin kendini
tanımasına, öğrencide demokratik bilinç oluşturmasına katkı sağladığını
belirtmiştir. Felsefe dersinin öğretiminde karşılaşılan zorluklara ilişkin
olarak öğretmenler görüşlerini, sosyo- kültürel nedenleri, öğrenciden
kaynaklanan nedenleri, dersin soyut olmasını, ders kitabından kaynaklanan
nedenleri, sınav sistemini, öğretmenlerin bakış açısını, öğrencilerin bakış
açısı şeklinde ifade etmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 8 |