Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Material Supported Cooperative Mathematics Workshops on Problem Solving Skills of 60-72 Months-Old Children

Year 2022, , 385 - 414, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1100802

Abstract

In this study, it was aimed to determine the effect of structured material supported collaborative mathematics workshops on preschool children's problem solving skills. Convergent parallel mixed research design was used because it was suitable for the structure of the research. The research was planned in accordance with the pretest-posttest quasi-experimental design with control group. The study group of the research consists of 34 children (16 girls-18 boys) who attend two branches of a kindergarten in the central district of Sivas in the spring term of the 2021-2022 academic year. The data of the study were obtained by applying the "Problem Solving Skills Scale for Children" and a semi-structured interview form. Diagnostic statistics, dependent groups t-test, independent groups t-test were used in the analysis of quantitative data, descriptive and content analysis were used in the analysis of qualitative data. When the pre-test and post-test scores of the experimental and control groups were compared, the findings were in favor of the experimental group; it has been determined that the application supports cognitive, psycho-motor, affective and social development areas in children.

References

  • Arslan, A. (2021). Türkçe öğretim programında işbirlikli öğretim yönteminin akademik başarıya, öğrenme motivasyonuna, tutum ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Arslan, A., & Kartal, S. (2022). The effect of structured material supported collaborative coding workshops in preschool education on students' basic skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(2), 740-764.
  • Artut, P. D., & Tarım, K. (2004). Okulöncesi kubaşık öğrenme uygulamaları: Toplama işlemine yönelik bir uygulama örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 1-10.
  • Aydoğan, Y. (2012). Problem çözme ve problem becerilerinin desteklenmesi (Ed. E. Ömeroğlu). (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Baki, A., & Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Bingham, A. (2004). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (Çev. A. Ferhan Oğuzkan). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitiminde etkili uygulamalar (Çev. H. Z. İnan & T. İnan). (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Charlesworth, R., & Lind, K. K. (2013). Math & science for young children (7th Edition). Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
  • Chen, F. (2010). Differential language influence on math achievement. University of North Carolina at Greensboro. Retrieved from https://libres.uncg.edu/ir/uncg/f/Chen_uncg_0154D_10511.pdf
  • Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1-29. https://doi.org/10.1177/016146811311500603
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2007). Effects of a preschool mathematics curriculum: Summative research on the building blocks project. Journal for Research in Mathematics Education, 38, 136-163. https://doi.org/10.2307/30034954
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2009). Learning and teaching early math. The learning trajectories approach. New York: Routledge Publishing. https://doi.org/10.4324/9780203520574
  • Creswell, J. W., & Clark, V. L. P. (2011). Choosing a mixed methods design. In designing and conducting mixed methods research (2nd Edition, pp. 53-106). Oaks CA: Sage Publishing.
  • Deliveli, K. (2022). İlkokulda yaratıcılık eğitimi: Dil, sanat, müzik, matematik, fen ve doğa etkinliklerinin bütüncül bir yaklaşımla uygulanması (Ed. R. E. Demirbatır). Eğitim bilimleri alanındaki gelişmeler içinde (ss. 121-147). Retrieved from https://www.dosyaupload.com/26oxh?pt=ZDFwSVNFazVRWE55Yml0MFkxbGtSbkk1UkZWdVp6MDlPazg5K0lwM0hsSzcrV1RkRE5JKzRVdz0%3D
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dilci, T., & Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkılerının günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 35-47.
  • Dobbs, J, Doctoroff, G. L., Fisher, P. H., & Amold D. H. (2006). The assocciation between preschool children’s socio-emotional functioning and their mathematical skills. Applied Developmental Psychology, 27, 97-108. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2005.12.008
  • Duncan, T. E., Duncan, S. C., Strycker, L. A., Li, F., & Alpert, A. (2006). An introduction to latent variable growth curve modeling: Concepts, issues, and applications. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. https://doi.org/10.4324/9780203879962
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS. (4th Edition). London: SAGE. Retrieved from http://users.sussex.ac.uk/~andyf/dsusflyer.pdf
  • Fusaro, M., & Smith, M. C. (2018). Preschoolers’ inquisitiveness and science-relevant problem solving. Early Childhood Research Quarterly, 42, 119-127.
  • Green, J. C., Krayder, H., & Mayer, E. (2005). Combining qualitative and quantitative methods in social inquiry. (Eds. B. Somekh and C. Lewin). In research methods in social scieneces (1st Edition, pp. 275-282). London: Sage.
  • Hallumoğlu, K. Ö. (2019). Montessori materyalleri destekli bireysel ve işbirlikli matematik etkinliklerinin erken matematiksel akıl yürütme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kırklareli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Henniger, M. L. (1987). Learning mathematics and science through play. Childhood Education, 63(3), 167-171. https://doi.org/10.1080/00094056.1987.10520781
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS and AMOS applications, scientific research methods and publication ethics (2nd Edition). Ankara: Nobel Publishing.
  • Karakuş, H. (2020). Okul öncesi matematik programının çocukların matematik becerilerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kavak, Ş., & Coşkun, H. (2017). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Knight, S. L., Waxman, H. C., & Padron, Y. N. (1989). Students’ perceptions of relationships between social studies instruction and cognitive strategies. The Journal of Educational Research, 82(5), 270-276. https://doi.org/10.1080/00220671.1989.10885905
  • Koçyiğit, S., Kayılı, G., & Erbay, F. (2010). Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının dikkat toplama becerilerine etkisinin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35, 16-21.
  • Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. R. (2012). The development of children (7th Edition). NY: Worth Publishers. Lillard, P. P. (2013). Montessori modern bir yaklaşım. (Çev. Ed. O. Gündüz). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Markovits, Z. (2011). Beliefs hold by pre-school prospective teachers toward mathematics and its teaching. Procedia Social and Behavioral Sciences, 11, 117-121. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.01.045
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A., & Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128.
  • Odacı, M. M., & Uzun, E., (2017). Information technology teachers' opinions about pre-school coding education and tools that can be used: A case study. 1. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Inönü University (ICITS), 715-722.
  • Ogelman, H. G., Seçer, Z., Alabay, E., & Uçar, F. (2012) Okul öncesi 5-6 yaş grubu çocukların bilişsel gelişimleri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 391-402.
  • Oğuz, V., & Köksal-Akyol, A. (2015). Problem çözme becerisi ölçeği (PÇBÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(1), 105-122. https://doi.org/10.14812/cufej.2015.006
  • Özbey, S. & Köyceğiz-Gözeler, M. (2020). A study on the effect of the social skill education on the academic self respect and problem solving skills of the pre-school children. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (8), 176-189. https://doi.org/10.31458/iejes.727590
  • Özdil, G. (2008). Kişilerarası problem çözme becerileri eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişiler arası problem çözme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (Trans. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Renkl, A., & Atkinson, R. K. (2016). Structuring the transition from example study to problem solving in cognitive skill acquisition: A cognitive load perspective. In educational psychologist (pp. 15-22). London: Routledge Publishing.
  • Roello, M., Ferretti, M. L., Colonnello, V., & Levi, G. (2015). When words lead to solutions: Executive function deficits in preschool children with specific language impairment. Research in Developmental Disabilities, 37, 216-222. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2014.11.017
  • Starkey, P., & Klein, A. (2008). Sociocultural influences on young children’s mathematical knowledge. (Eds. O. N. Saracho, & B. Spokdek). In contemporary perspectives on mathematics in early childhood education (pp. 253–276). NC: Information Age Publishing.
  • Tarım, K. (2009). The effects of cooperative learning on preschoolers’ mathematics problem-solving ability. Educational Studies in Mathematics, 72(3), 325-340.
  • Tarım, Ş. D. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının çok dilli eğitim üzerine görüşleri. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(2), 589-609.
  • Taşkın, N. (2013). Okul öncesi dönemde matematik ile dil arasındaki ilişki üzerine bir inceleme (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Thiel, O. (2010). Teachers’ attitudes towards mathematics in early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 18(1), 105-115.
  • Tonga, F. E. & Tantekin Erden, F. (2020). Mindfulness: Views of pre-service early childhood teachers. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (8), 122-137. http://dx.doi.org/10.31458/iejes.683563
  • Turan, S. B. (2013). 60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Enstitüsü, Konya.
  • Ünal, M., & Aral, N. (2014). Deney yöntemine dayalı eğitim programının 6 yaş çocuklarının problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 279-291. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3592
  • Unveren-Bilgiç, E.N., & Argün, Z. (2018). Examining middle school mathematics teacher candidates’ algebraic habits of mind in the context of problem solving. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (4), 64-80.
  • Yazlık, D. Ö., & Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283.
  • Yıldız, V. (1998). İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocuklarının temel matematik başarıları üzerindeki etkileri ve mevcut uygulamalarla ilgili öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

Materyal Destekli İşbirlikli Matematik Atölye Çalışmalarının 60-72 Aylık Çocukların Problem Çözme Becerilerine Etkisi

Year 2022, , 385 - 414, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1100802

Abstract

Bu araştırmada yapılandırılmış materyal destekli işbirlikli matematik atölye çalışmalarının okul öncesi dönem çocuklarının problem çözme becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın yapısına uygun olduğu için yakınsayan paralel karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel desen tasarımına uygun olarak planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim yılı bahar döneminde Sivas merkez ilçedeki bir anaokulunun iki şubesine devam eden 34 (16 kız-18 erkek) çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Çocuklar İçin Problem Çözme Becerisi Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde tanılayıcı istatistikler, bağımlı gruplar t testi, bağımsız gruplar t testi, nitel verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test son test puanları karşılaştırıldığında elde edilen bulguların deney grubu lehine olduğu; uygulamanın çocuklarda bilişsel, psiko-motor, duyuşsal ve sosyal gelişim alanlarını desteklediği belirlenmiştir.

References

  • Arslan, A. (2021). Türkçe öğretim programında işbirlikli öğretim yönteminin akademik başarıya, öğrenme motivasyonuna, tutum ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Arslan, A., & Kartal, S. (2022). The effect of structured material supported collaborative coding workshops in preschool education on students' basic skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(2), 740-764.
  • Artut, P. D., & Tarım, K. (2004). Okulöncesi kubaşık öğrenme uygulamaları: Toplama işlemine yönelik bir uygulama örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 1-10.
  • Aydoğan, Y. (2012). Problem çözme ve problem becerilerinin desteklenmesi (Ed. E. Ömeroğlu). (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Baki, A., & Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Bingham, A. (2004). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (Çev. A. Ferhan Oğuzkan). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitiminde etkili uygulamalar (Çev. H. Z. İnan & T. İnan). (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Charlesworth, R., & Lind, K. K. (2013). Math & science for young children (7th Edition). Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
  • Chen, F. (2010). Differential language influence on math achievement. University of North Carolina at Greensboro. Retrieved from https://libres.uncg.edu/ir/uncg/f/Chen_uncg_0154D_10511.pdf
  • Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1-29. https://doi.org/10.1177/016146811311500603
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2007). Effects of a preschool mathematics curriculum: Summative research on the building blocks project. Journal for Research in Mathematics Education, 38, 136-163. https://doi.org/10.2307/30034954
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2009). Learning and teaching early math. The learning trajectories approach. New York: Routledge Publishing. https://doi.org/10.4324/9780203520574
  • Creswell, J. W., & Clark, V. L. P. (2011). Choosing a mixed methods design. In designing and conducting mixed methods research (2nd Edition, pp. 53-106). Oaks CA: Sage Publishing.
  • Deliveli, K. (2022). İlkokulda yaratıcılık eğitimi: Dil, sanat, müzik, matematik, fen ve doğa etkinliklerinin bütüncül bir yaklaşımla uygulanması (Ed. R. E. Demirbatır). Eğitim bilimleri alanındaki gelişmeler içinde (ss. 121-147). Retrieved from https://www.dosyaupload.com/26oxh?pt=ZDFwSVNFazVRWE55Yml0MFkxbGtSbkk1UkZWdVp6MDlPazg5K0lwM0hsSzcrV1RkRE5JKzRVdz0%3D
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dilci, T., & Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkılerının günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 35-47.
  • Dobbs, J, Doctoroff, G. L., Fisher, P. H., & Amold D. H. (2006). The assocciation between preschool children’s socio-emotional functioning and their mathematical skills. Applied Developmental Psychology, 27, 97-108. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2005.12.008
  • Duncan, T. E., Duncan, S. C., Strycker, L. A., Li, F., & Alpert, A. (2006). An introduction to latent variable growth curve modeling: Concepts, issues, and applications. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. https://doi.org/10.4324/9780203879962
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS. (4th Edition). London: SAGE. Retrieved from http://users.sussex.ac.uk/~andyf/dsusflyer.pdf
  • Fusaro, M., & Smith, M. C. (2018). Preschoolers’ inquisitiveness and science-relevant problem solving. Early Childhood Research Quarterly, 42, 119-127.
  • Green, J. C., Krayder, H., & Mayer, E. (2005). Combining qualitative and quantitative methods in social inquiry. (Eds. B. Somekh and C. Lewin). In research methods in social scieneces (1st Edition, pp. 275-282). London: Sage.
  • Hallumoğlu, K. Ö. (2019). Montessori materyalleri destekli bireysel ve işbirlikli matematik etkinliklerinin erken matematiksel akıl yürütme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kırklareli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Henniger, M. L. (1987). Learning mathematics and science through play. Childhood Education, 63(3), 167-171. https://doi.org/10.1080/00094056.1987.10520781
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS and AMOS applications, scientific research methods and publication ethics (2nd Edition). Ankara: Nobel Publishing.
  • Karakuş, H. (2020). Okul öncesi matematik programının çocukların matematik becerilerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kavak, Ş., & Coşkun, H. (2017). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Knight, S. L., Waxman, H. C., & Padron, Y. N. (1989). Students’ perceptions of relationships between social studies instruction and cognitive strategies. The Journal of Educational Research, 82(5), 270-276. https://doi.org/10.1080/00220671.1989.10885905
  • Koçyiğit, S., Kayılı, G., & Erbay, F. (2010). Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının dikkat toplama becerilerine etkisinin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35, 16-21.
  • Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. R. (2012). The development of children (7th Edition). NY: Worth Publishers. Lillard, P. P. (2013). Montessori modern bir yaklaşım. (Çev. Ed. O. Gündüz). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Markovits, Z. (2011). Beliefs hold by pre-school prospective teachers toward mathematics and its teaching. Procedia Social and Behavioral Sciences, 11, 117-121. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.01.045
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A., & Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128.
  • Odacı, M. M., & Uzun, E., (2017). Information technology teachers' opinions about pre-school coding education and tools that can be used: A case study. 1. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Inönü University (ICITS), 715-722.
  • Ogelman, H. G., Seçer, Z., Alabay, E., & Uçar, F. (2012) Okul öncesi 5-6 yaş grubu çocukların bilişsel gelişimleri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 391-402.
  • Oğuz, V., & Köksal-Akyol, A. (2015). Problem çözme becerisi ölçeği (PÇBÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(1), 105-122. https://doi.org/10.14812/cufej.2015.006
  • Özbey, S. & Köyceğiz-Gözeler, M. (2020). A study on the effect of the social skill education on the academic self respect and problem solving skills of the pre-school children. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (8), 176-189. https://doi.org/10.31458/iejes.727590
  • Özdil, G. (2008). Kişilerarası problem çözme becerileri eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişiler arası problem çözme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (Trans. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Renkl, A., & Atkinson, R. K. (2016). Structuring the transition from example study to problem solving in cognitive skill acquisition: A cognitive load perspective. In educational psychologist (pp. 15-22). London: Routledge Publishing.
  • Roello, M., Ferretti, M. L., Colonnello, V., & Levi, G. (2015). When words lead to solutions: Executive function deficits in preschool children with specific language impairment. Research in Developmental Disabilities, 37, 216-222. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2014.11.017
  • Starkey, P., & Klein, A. (2008). Sociocultural influences on young children’s mathematical knowledge. (Eds. O. N. Saracho, & B. Spokdek). In contemporary perspectives on mathematics in early childhood education (pp. 253–276). NC: Information Age Publishing.
  • Tarım, K. (2009). The effects of cooperative learning on preschoolers’ mathematics problem-solving ability. Educational Studies in Mathematics, 72(3), 325-340.
  • Tarım, Ş. D. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının çok dilli eğitim üzerine görüşleri. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(2), 589-609.
  • Taşkın, N. (2013). Okul öncesi dönemde matematik ile dil arasındaki ilişki üzerine bir inceleme (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Thiel, O. (2010). Teachers’ attitudes towards mathematics in early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 18(1), 105-115.
  • Tonga, F. E. & Tantekin Erden, F. (2020). Mindfulness: Views of pre-service early childhood teachers. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (8), 122-137. http://dx.doi.org/10.31458/iejes.683563
  • Turan, S. B. (2013). 60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Enstitüsü, Konya.
  • Ünal, M., & Aral, N. (2014). Deney yöntemine dayalı eğitim programının 6 yaş çocuklarının problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 279-291. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3592
  • Unveren-Bilgiç, E.N., & Argün, Z. (2018). Examining middle school mathematics teacher candidates’ algebraic habits of mind in the context of problem solving. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (4), 64-80.
  • Yazlık, D. Ö., & Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283.
  • Yıldız, V. (1998). İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocuklarının temel matematik başarıları üzerindeki etkileri ve mevcut uygulamalarla ilgili öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Aysel Arslan 0000-0002-8775-1119

Yrd. Doç. Dr. Sebahattin Kartal 0000-0002-0184-6070

Publication Date December 21, 2022
Submission Date April 8, 2022
Acceptance Date July 28, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Arslan, A., & Kartal, Y. D. D. S. (2022). Materyal Destekli İşbirlikli Matematik Atölye Çalışmalarının 60-72 Aylık Çocukların Problem Çözme Becerilerine Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 10(20), 385-414. https://doi.org/10.18009/jcer.1100802

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "