Literary works are
conventional materials used in reading lessons because of their accessibility
and ease of use. Regarding that situation, the purpose of this study is to
gather the prep class students’ perceptions about literary works as course
materials and examine the data by taking into consideration the national
identity and class distinction. In this case study, JaneAusten’s
two novels Pride and Prejudice and Sense and
Sensibility are discussed in reading lessons in prep classes. At the end of
this process, 36 students are asked to complete an unstructured form to express
their thoughts on these books. As the results show, half of the students state
that choosing literary sources make them aware of author’s intentions, and the
contextual factors such as the political, social, and historical background of
the text. Students generally read novels, but they do not give importance to
reading these novels in English or reading literary sources which will be a
preliminary preparation for their department.
Literary works are
conventional materials used in reading lessons because of their accessibility
and ease of use. Regarding that situation, the purpose of this study is to
gather the prep class students’ perceptions about literary works as course
materials and examine the data by taking into consideration the national
identity and class distinction. In this case study, JaneAusten’s
two novels Pride and Prejudice and Sense and
Sensibility are discussed in reading lessons in prep classes. At the end of
this process, 36 students are asked to complete an unstructured form to express
their thoughts on these books. As the results show, half of the students state
that choosing literary sources make them aware of author’s intentions, and the
contextual factors such as the political, social, and historical background of
the text. Students generally read novels, but they do not give importance to
reading these novels in English or reading literary sources which will be a
preliminary preparation for their department.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | June 6, 2018 |
Acceptance Date | July 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "