This study aims to seek an answer to whether learning social studies or being social studies literate is more necessary in today’s world, based on the meanings attributed by preservice social studies teachers to social studies literacy. A phenomenology design was used with a sample of 60 preservice social studies teachers determined by criterion sampling. The mind maps created by the participants regarding the concept of social studies literacy were used to collect data, which were analyzed through content analysis in MaxQda 2020 software. The participants indicated that individuals with social studies literacy should know themselves and their society, establish a connection between the past, present and future, be aware of the human-environment relationship, protect the natural environment, follow scientific and technological developments, have conscious consumer behaviours, know their rights and responsibilities, and have a global perspective in particular circumstances.
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler okuryazarlığı kavramına yükledikleri anlamlardan hareketle günümüz dünyasında sosyal bilgileri öğrenmek mi sosyal bilgiler okuryazarı olmak mı sorusuna cevap aramaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 60 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında öğretmen adaylarının sosyal bilgiler okuryazarlığı kavramına ilişkin oluşturdukları zihin haritaları kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile MaxQda 2020 nitel veri analiz programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinin toplumsal yaşam içerisinde sosyal bilgiler okuryazarlığı üzerinden daha görünür olabileceğini ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları, sosyal bilgiler okuryazarı bireylerin; kendini ve içinde yaşadığı toplumu tanıyan, geçmiş, bugün ve gelecek bağlantısı kuran, insan ve çevre ilişkisinin farkında olup doğal çevreyi koruyan, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, bilinçli tüketici davranışları sergileyen kişiler olması gerektiğini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | July 28, 2021 |
Acceptance Date | September 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "