Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme modelinin uygulamasında kullanılan Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ve Okuma-Yazma-Uygulama yöntemlerinin 7. sınıf “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesinde öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisini ve öğrencilerin kullanılan işbirlikli öğrenme yöntemleriyle ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Ağrı ilinde farklı iki ilköğretim okulunda öğrenim gören 102 oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Ön Bilgi Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT) ve Öğrenciler İçin Yöntem Görüş Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ön bilgi testinde n elde edilen verilere ANOVA uygulanmış ve gruplar arasında anlamlı farklılık olduğu için ve akademik başarı testlerinden elde edilen verilere ANCOVA uygulanmıştır. Ayrıca Öğrenci Yöntem Görüş Ölçeğinden elde edilen verilere tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Araştırma sonucunda OYU ve ÖTBB yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin genel olarak birbirine yakın ve bu öğrencilerin öğretmen merkezli yöntemle öğretim alan öğrencilere göre daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 21, 2016 |
Submission Date | March 13, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 7 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...