Bu çalışmanın amacı, bağlam temelli öğrenme
yaklaşımının fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının nanoteknoloji konusunu
anlamaları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Çalışma, 4. sınıf Fen Bilgisi
(21) ve 4. Sınıf Kimya (10) öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmada,
yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Nanoteknoloji Testi”
ve anket kullanılmıştır. Fen Bilgisi ve Kimya öğretmen adaylarının
nanoteknoloji konusu hakkında ön bilgilerinin denk olduğu ortaya çıkmıştır. Son
testte de öğretmen adaylarının konu hakkında anlamaları arasında anlamlı fark
olmadığı görülmüştür. Testten elde edilen verilere göre, nanoteknoloji
konusunun öğretiminde kullanılan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının her iki
grup için de etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anket sonuçlarına göre,
çalışmada kullanılan materyallerin ilgi çekici ve konunun anlaşılmasında
faydalı olduğu görüşleri ortaya çıkmıştır.
The
aim of this study was to determine the effect of context-based learning
approach on science and chemistry prospective teachers' understanding of
nanotechnology. The study was carried out with prospective teachers of 4th
grade science (21) and 4th grade chemistry (10). A quasi-experimental method
was used in this study. As data collection tools, “Nanotechnology Test” and
questionnaire were used. It is revealed that science and chemistry prospective
teachers have equal prior knowledge about nanotechnology. In the post test,
there was no significant difference between the prospective teachers'
understanding of the subject. According to the data obtained from the test, it
was concluded that the context-based learning approach used in the teaching of
nanotechnology was effective for both groups. According
to the results of the survey, it was found that the materials used in the study
were interesting and useful in understanding the subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Submission Date | June 12, 2019 |
Acceptance Date | September 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...