Bu çalışmanın amacı, bağlam temelli öğrenme
yaklaşımının fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının nanoteknoloji konusunu
anlamaları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Çalışma, 4. sınıf Fen Bilgisi
(21) ve 4. Sınıf Kimya (10) öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmada,
yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Nanoteknoloji Testi”
ve anket kullanılmıştır. Fen Bilgisi ve Kimya öğretmen adaylarının
nanoteknoloji konusu hakkında ön bilgilerinin denk olduğu ortaya çıkmıştır. Son
testte de öğretmen adaylarının konu hakkında anlamaları arasında anlamlı fark
olmadığı görülmüştür. Testten elde edilen verilere göre, nanoteknoloji
konusunun öğretiminde kullanılan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının her iki
grup için de etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anket sonuçlarına göre,
çalışmada kullanılan materyallerin ilgi çekici ve konunun anlaşılmasında
faydalı olduğu görüşleri ortaya çıkmıştır.
The
aim of this study was to determine the effect of context-based learning
approach on science and chemistry prospective teachers' understanding of
nanotechnology. The study was carried out with prospective teachers of 4th
grade science (21) and 4th grade chemistry (10). A quasi-experimental method
was used in this study. As data collection tools, “Nanotechnology Test” and
questionnaire were used. It is revealed that science and chemistry prospective
teachers have equal prior knowledge about nanotechnology. In the post test,
there was no significant difference between the prospective teachers'
understanding of the subject. According to the data obtained from the test, it
was concluded that the context-based learning approach used in the teaching of
nanotechnology was effective for both groups. According
to the results of the survey, it was found that the materials used in the study
were interesting and useful in understanding the subject.
Context-based learning approach nanotechnology prospective teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "