Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin tanılanmasında, aday gösterme sürecinde görev alan sınıf
öğretmenlerinin, üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz-yeterliklerinin ve tutumlarının belirlenmesidir.
Tarama modelinde yapılan bu çalışmada, Diyarbakır İlinde 2014-2015 öğretim yılında küme örnekleme
metoduna göre belirlen 19 ilkokul örneklem olarak alınmıştır. Bu okulların 2.3.4.sınıflarında görev yapan
222 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik Ölçeği (ÜYEÖÖ) ve
Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Öğretmen Tutum Ölçeği (ÜYETÖ) ile alınan veriler, SPSS 18
programında değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında sınıf öğretmenlerin üstün yeteneklilerin
̅
eğitimine ilişkin tutum puan ortalamalarının orta düzeyin üstünde olduğu (𝑋=3.80) ve cinsiyete göre
farklılaşmadığı görülmüştür (p>.05). Ayrıca, sınıf öğretmenlerin üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin öz-
̅
yeterlik puan ortalamalarının orta düzeyin üstünde olduğu (𝑋=3.43), sınıf öğretmenlerinin üstün
yeteneklilerin eğitimine ilişkin öz-yeterlik puanları ile yalnızca üstün yeteneklilere ilişkin tutum ölçeği alt
boyutu olan üstün yeteneklilerin ihtiyaçları ve destek boyutunda bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir (r=.15).
üstün yetenekliler eğitimine ilişkin tutum üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz-yeterlik sınıf öğretmeni
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Journal Section | Gifted education policy |
| Authors | |
| Publication Date | June 15, 2015 |
| Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |
JGEDC is one of approximately ten academic journals in the world that publish in the field of gifted education, and its editorial board includes some of the most prominent scholars in this field.