Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin tanılanmasında, aday gösterme sürecinde görev alan sınıf
öğretmenlerinin, üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz-yeterliklerinin ve tutumlarının belirlenmesidir.
Tarama modelinde yapılan bu çalışmada, Diyarbakır İlinde 2014-2015 öğretim yılında küme örnekleme
metoduna göre belirlen 19 ilkokul örneklem olarak alınmıştır. Bu okulların 2.3.4.sınıflarında görev yapan
222 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik Ölçeği (ÜYEÖÖ) ve
Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Öğretmen Tutum Ölçeği (ÜYETÖ) ile alınan veriler, SPSS 18
programında değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında sınıf öğretmenlerin üstün yeteneklilerin
̅
eğitimine ilişkin tutum puan ortalamalarının orta düzeyin üstünde olduğu (𝑋=3.80) ve cinsiyete göre
farklılaşmadığı görülmüştür (p>.05). Ayrıca, sınıf öğretmenlerin üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin öz-
̅
yeterlik puan ortalamalarının orta düzeyin üstünde olduğu (𝑋=3.43), sınıf öğretmenlerinin üstün
yeteneklilerin eğitimine ilişkin öz-yeterlik puanları ile yalnızca üstün yeteneklilere ilişkin tutum ölçeği alt
boyutu olan üstün yeteneklilerin ihtiyaçları ve destek boyutunda bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir (r=.15).
üstün yetenekliler eğitimine ilişkin tutum üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz-yeterlik sınıf öğretmeni
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.