Review
BibTex RIS Cite

Ülkemizde Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri Alanında Faaliyet Gösteren Akademik Dergilere Genel Bir Bakış

Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 40 - 53, 15.04.2019

Abstract

Ülkemizde özel yetenekliler ve eğitimi alanındaki
akademik çalışmalar hızla artmaktadır. Yapılan akademik çalışmalar gerek bu
alana hizmet eden akademik dergilerde, gerek de eğitim bilimleri ile diğer
disiplinlere özel dergilerde yayınlanmaktadır. 2011 yılında Özel yetenekli
öğrenciler ve eğitimleri üzerine bir akademik derginin kurulmasıyla alana özgü
ilk akademik dergi yayın hayatına başlamış, günümüze kadar bunu takip ederek
dört dergi daha kurulmuştur. 2011 yılından bugüne kadar kurulan beş akademik
dergiden dördü günümüzde de yayın hayatına devam ederken bu dergiler yılda en
az iki sayı olarak elektronik ortamda yayınlanmaktadır. Özel yetenekliler ve
eğitimi alanında faaliyet gösteren akademik dergiler Türkçe ve İngilizce
dillerinde yayın yapmaktadır. Dergilerden Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi ile
Üstün
Yetenekliler Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi sırasıyla Anadolu Üniversitesi ve
Bülent Ecevit Üniversitesine bağlı olarak yayınlanırken, diğer üç akademik
dergi bu alandan akademisyenlerin çalışmalarıyla kurulmuştur. Özel yetenekliler
ve eğitimi alanında ilk akademik dergiyi kuran Prof. Dr. Uğur Sak ile bu alanda
birisi faaliyetlerine sona ermekle birlikte üç derginin kurulmasını sağlayan
Doç. Dr. Hasan Sait Tortop bu çalışmanın kapsamı göz önüne alındığında
vurgulanması gereken isimlerdir. Günümüzde özel yetenekliler ve eğitimi
alanında aktif dört akademik dergide nitelikli çalışmaların artarak devam
etmesi, bu dergilerin sayısının artması; alana önem verilmesi, bu öğrencilere
önem verilmesi ve onlara yönelik eğitim politikalarına katkı sağlaması
açısından fayda sağlayacaktır.

References

  • Ersoy, Ö., ve Avcı, N. (2001). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri “Özel Eğitim”, İstanbul : Ya-pa Yayın Pazarlama.Gagne, F. (2003). Transforming Gifts into Talents: The DMGT as a Developmental Theory. In N. Colangelo & G. A.
  • Levent, F. (2014). Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özsoy, Y. (2015). Özel yetenekli (üstün zekâlı ve yetenekli) ortaokul öğrencilerinde yazma kaygısı. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Renzulli, J. S. (1986). The Treering Conception of Giftedness: A Developmental Model for Creative Productivity. Conception of Giftedness. Press syndicate of the university of Cambridge, Cambridge.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • WEB1. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB2. http://www.merriam-webster.com/ (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB3. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB4. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/41805112/Ozel_Egitim_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB5. http://www.tuzed.org (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB6. http://uyad.beun.edu.tr (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB7. http://dergipark.gov.tr/jgedc (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB8. http://www.jegys.org (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB9. http://dergipark.gov.tr/jigs (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 40 - 53, 15.04.2019

Abstract

References

  • Ersoy, Ö., ve Avcı, N. (2001). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri “Özel Eğitim”, İstanbul : Ya-pa Yayın Pazarlama.Gagne, F. (2003). Transforming Gifts into Talents: The DMGT as a Developmental Theory. In N. Colangelo & G. A.
  • Levent, F. (2014). Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özsoy, Y. (2015). Özel yetenekli (üstün zekâlı ve yetenekli) ortaokul öğrencilerinde yazma kaygısı. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Renzulli, J. S. (1986). The Treering Conception of Giftedness: A Developmental Model for Creative Productivity. Conception of Giftedness. Press syndicate of the university of Cambridge, Cambridge.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • WEB1. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB2. http://www.merriam-webster.com/ (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB3. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB4. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/41805112/Ozel_Egitim_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB5. http://www.tuzed.org (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB6. http://uyad.beun.edu.tr (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB7. http://dergipark.gov.tr/jgedc (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB8. http://www.jegys.org (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
  • WEB9. http://dergipark.gov.tr/jigs (Erişim Tarihi: 06.11.2018).
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Yusuf Özsoy 0000-0002-8370-5377

Publication Date April 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Özsoy, Y. (2019). Ülkemizde Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri Alanında Faaliyet Gösteren Akademik Dergilere Genel Bir Bakış. Journal of Gifted Education and Creativity, 6(1), 40-53.