Özel Yetenekli
öğrenciler, son zamanlarda eğitim literatürünün odak konularından biri haline
gelmiştir. Yapılan çalışmalar, en genel anlamda, bu tanıma sahip öğrencilere yönelik
öğretim yöntemlerini, eğitim düzenlemelerini, ilişkiler düzlemini, sorunlarını
ve bu sorunlarla ilgili yaklaşımları kapsamaktadır. Bu açıdan, 2015 yılında
İzmir Sıdıka Akdemir Bilim ve Sanat Merkezi tarafından düzenlenen, 48 ilden 168
Bilsem öğrencisinin katılımıyla IV. Ulusal Çocuk Kongresi kapsamında
gerçekleştirilen “Özel Yetenekli Öğrenci Çalıştayı” akademik zeminli bu
alandaki çalışmalara katkı sağlayacak bir içerik sunduğu düşünülmektedir.
Çalıştay, Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen özel yetenekli tanımı ile birçok farklı
ilden gelen Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin eğitim, aile ve akran ilişkileri,
sosyal hayat, kariyer planı ve BİLSEM hayatına yönelik sorunlarını, kendileri
tarafından ortaya koyabilme olanağı sunabilmesi açısından önemli bir değerlendirme
alanı yaratmıştır. Çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrenci çalıştaylarının
alana yönelik akademik çalışmalarda bir yöntem önerisi olarak değerlendirilmesini
sağlayabilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.