Derleme
niteliğinde olan bu çalışma kuramsal temelleri açısından öğretim
stratejilerinin temel özelliklerini açıklamak amacıyla yapılmıştır. Çalışma
kapsamında öncelikle öğretim programının formal eğitim içerisindeki yerine
değinilmiştir. ‘Öğretim’ ve ‘öğretim stratejisi’ kavramları açıklandıktan sonra
öğretim stratejilerinin sınıflandırılması verilmiştir. Literatürde kabul
gördüğü ve eğitim sürecinde daha fazla kullanıldığı için Jacobsen ve
arkadaşları tarafından yapılan sunuş, buluş ve araştırma-inceleme yoluyla
öğretim stratejileri şeklindeki sınıflama detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Bu
bağlamda sunuş yoluyla öğretim stratejisinin, buluş yoluyla öğretim
stratejisinin ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin genel
özellikleri, üstün ve sınırlı yönleri ile bu stratejilerin kullanımında en
fazla yapılan hatalar açıklanmıştır. Öte yandan sunuş yoluyla öğretim
stratejisi içerisinde ezbere ve anlamlı öğrenme, yüzeysel ve derin öğrenme ile
tümdengelim kuramına; buluş yoluyla öğretim stratejisi içerisinde keşfetme,
sezgisel düşünme ve tümevarım kuramına; araştırma-inceleme yoluyla öğretim
stratejisi içerisinde ise problem çözmeye yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda
öğretim stratejilerinin temel ve farklı özelliklerine, bu stratejilere yönelik
yanlış anlaşılmalara ve stratejilerin etkin kullanılmasına ilişkin genel bir
değerlendirme yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Program Geliştirme ve Öğretim |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | June 25, 2019 |
Acceptance Date | August 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |