Derleme
niteliğinde olan bu çalışma kuramsal temelleri açısından öğretim
stratejilerinin temel özelliklerini açıklamak amacıyla yapılmıştır. Çalışma
kapsamında öncelikle öğretim programının formal eğitim içerisindeki yerine
değinilmiştir. ‘Öğretim’ ve ‘öğretim stratejisi’ kavramları açıklandıktan sonra
öğretim stratejilerinin sınıflandırılması verilmiştir. Literatürde kabul
gördüğü ve eğitim sürecinde daha fazla kullanıldığı için Jacobsen ve
arkadaşları tarafından yapılan sunuş, buluş ve araştırma-inceleme yoluyla
öğretim stratejileri şeklindeki sınıflama detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Bu
bağlamda sunuş yoluyla öğretim stratejisinin, buluş yoluyla öğretim
stratejisinin ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin genel
özellikleri, üstün ve sınırlı yönleri ile bu stratejilerin kullanımında en
fazla yapılan hatalar açıklanmıştır. Öte yandan sunuş yoluyla öğretim
stratejisi içerisinde ezbere ve anlamlı öğrenme, yüzeysel ve derin öğrenme ile
tümdengelim kuramına; buluş yoluyla öğretim stratejisi içerisinde keşfetme,
sezgisel düşünme ve tümevarım kuramına; araştırma-inceleme yoluyla öğretim
stratejisi içerisinde ise problem çözmeye yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda
öğretim stratejilerinin temel ve farklı özelliklerine, bu stratejilere yönelik
yanlış anlaşılmalara ve stratejilerin etkin kullanılmasına ilişkin genel bir
değerlendirme yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Program Geliştirme ve Öğretim |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | June 25, 2019 |
Acceptance Date | August 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education