Bu çalışma, müdür yetkili sınıf öğretmenlerinin idari görevlerine yönelik öz yeterlik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu sayede, belirlenen eksik öz yeterlik algılarının yükseltilmesi ve gereken başarının sağlanması için farkındalık oluşturulabilir ve gerekli çalışmalar yapılabilir. Çalışmada fenomenoloji (olgubilim) deseninden yararlanılmıştır. Samsun ilinin bir ilçesindeki birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapmakta olan müdür yetkili öğretmenler arasından, karar örnekleme yöntemi ile seçilen 20 kişi, bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışma grubundakilerle, telefon ve Zoom programı üzerinden yapılan bireysel görüşmelerde, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile hazırlanan toplamda beş soru çalışılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Müdür yetkili öğretmenlerin tecrübelerinin arttıkça öz yeterlik algılarının da arttığı da belirlenmiştir. Öz yeterlik seviyelerinin en yüksek olandan başlayarak sırasıyla; personel işleri, öğrenci işleri, okul işletmesi işlemleri ve eğitim-öğretim işleri şeklinde gerçekleştiği tespit edilmiştir. Müdür yetkili öğretmenler, öz yeterlik algı seviyelerinin yükseltilmesi için daha etkin, uygulamalı hizmet içi eğitim kurs ve seminerlerin verilmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | April 3, 2022 |
Acceptance Date | April 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 11 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education