Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin 21.
Yüzyıl Yeterliliklerini ölçebilmek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracı geliştirmektir. 21. Yüzyıl Yeterlilik Ölçeği; Bilgi, Beceri, Karakter ve
Metaöğrenme isimli 4 alt ölçeklerle ve her bir alt ölçek diğer ölçeklerden
bağımsız bir şekilde kullanılabilecek şekilde yapılandırılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda 21. Yüzyıl Yeterlilik Ölçeğinin Bilgi alt ölçeğiyle ilgili
maddeler (Girişimcilik, Kişisel Finans, Sosyal Sistem, Teknoloji-Mühendislik,
Biyoenerji, Medya ve Sağlık) yedi faktör altında toplanmıştır. Tüm alt
ölçeklere ilişkin maddelerin oluştuğu doğrulayıcı faktör analizinin uyum
belirteçleri ile belirlenmiş modeller kuramsal olarak ve istatiksel açıdan
uygun bulunmuştur. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin 21. Yüzyıl
Yeterliliklerini ölçmek amacıyla geliştirilen ölçeklerin geçerli ve güvenilir
olduğu ve bu ölçeklerin yeterli düzeyde psikometrik özelliklere sahip olduğu
bulunmuştur.
The aim of this research is to develop a valid and
reliable measurement tool to measure the 21st Century Qualifications of
university students and older. 21st Century Proficiency Scale; It consists of 4
subscales: Knowledge, Skills, Character and Meta-learning.Each subscale is
structured so that it can be used independently of the other scales. The models
determined with the fit markers of the confirmatory factor analysis in which
the items related to all subscales were found to be theoretically and
statistically appropriate. As a result, it was shown that the scales developed
to measure the 21st Century Qualifications of university students and over are
valid and reliable and have sufficient psychometric properties.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2019 |
Submission Date | June 16, 2019 |
Acceptance Date | July 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |