Fen Bilimleri öğretim programı 2012'de "biyoçeşitlik" konusu 7. sınıfta "İnsan ve Çevre İlişkileri" ünitesi içinde yer almaktaydı. Ancak, 2018 programıyla birlikte, bu ünite "İnsan ve Çevre" olarak değiştirilmiş ve biyoçeşitlik konusu ilköğretim 5. sınıf fen derslerine dahil edilmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, 5. sınıf öğrencilerinin biyoçeşitlilik konusundaki öğrenmelerinde dijital ve geleneksel oyunların kullanımının akademik başarı düzeyleri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Ayrıca, bu oyunlarla yapılan uygulamalara ilişkin öğrenci görüşlerini anlamak amacıyla öğrencilerle mülakatlar yapılmıştır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada uygulandığı karma desen kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında öntest-son test karşılaştırmalı grup yarı deneysel bir yöntem benimsenmiştir. Nitel kısmında ise olgubilim desen kullanılmıştır. Çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ordu ilinin orta büyüklükteki bir ilçesinde bulunan devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini, geleneksel oyunlar ve yapılandırmacı yaklaşımın birlikte uygulandığı Deney Grubu 1’de 11 öğrenci ve yapılandırmacı yaklaşımın ve dijital oyunların birlikte uygulandığı Deney Grubu 2’de ise 10 öğrenci olmak üzere toplam 21 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın sonucu, geleneksel oyunların akademik başarıyı dijital oyunlardan daha fazla artırdığını göstermiştir. Dijital oyunlar ise sınav notlarını yükseltmekte ve günlük yaşamı kolaylaştırmaktadır. Her iki oyun türünün de sınırlamaları ve olumsuz yönleri olduğundan, öğretmenlerin oyunları dikkatle planlaması ve öğrencilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurması gerekmektedir.
In the Science curriculum in 2012, the subject of "Biodiversity" was covered in the "Human and Environmental Relations" unit in the 7th grade. However, with the 2018 curriculum, this unit was changed to "Human and Environment" and the subject of Biodiversity was included in primary school 5th grade science courses. The main purpose of this study is to investigate the effects of using digital and traditional games to increase 5th grade students' learning about Biodiversity on their academic achievement levels. Additionally, interviews were conducted with students in order to understand student opinions regarding the applications made with these games. In the research, a pretest-posttest comparative group quasi-experimental method was adopted. The study was conducted in a public secondary school located in a medium-sized district of Ordu province in the 2021-2022 academic year. The sample of the study consisted of a total of 21 students, 11 students in EG 1, where traditional games and constructivist approach were applied together, and 10 students in EG 2, where constructivist approach and digital games were applied together. The result of the study shows that traditional games affect the academic success of students more.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Lifelong learning |
Journal Section | Volume 13, Issue 1 |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | November 11, 2023 |
Acceptance Date | June 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 1 |