ÖZ: Bu araştırmanın
amacı, konuşma becerisini değerlendirmeye ilişkin Türkçe
öğretmenlerinin ne tür yaklaşımlara sahip olduklarını belirlemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu kırk iki Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada
sekiz açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formundan
yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme yöntemi
kullanılmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda Türkçe öğretmenlerinin konuşma
becerisini de diğer beceriler kadar önemli gördükleri bulgulanmıştır. Bunun
yanında, Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerin jest-mimik, sesin ayarlanması,
telaffuz ve sözcüklerin doğru ve yerinde kullanılması gibi düşük düzeyde
bilişsel işlem gerektiren konuşma ilkelerini gözettiği görülmüştür. Öte yandan öğretmenlerin
verilen dönütün niteliğinin öğrenciler üzerinde büyük bir etkiye sahip
olduğunun farkında oldukları söylenebilir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 11, 2017 |
Submission Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 3 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research