Cartoons and animations are among the productions that children enjoy watching with their short, educational, exciting and unique visuals. Thanks to them, children learn many subjects with fun and open the doors to the world of imagination. It takes the child on an emotional and cognitive journey with the attractiveness of its visual elements, interesting characteristics of the heroes and fluent narratives. Cartoons and animations are frequently used in foreign language teaching because they are enjoyable to use. It is one of the easiest and cheapest materials to access digitally. It not only contributes to the development of four basic skills of foreign language learners, but also allows them to have a pleasant time. Being educational, exciting and reusable, they make it possible to convey concepts that are difficult to express in a simple and easy way. The success of the heroes and characters in cartoons and animations in the story can not only motivate students in foreign language classes but also guide them as role models. The child’s identification with the heroes in the story, his interpretation of the visuals, and his involvement in the narrative contribute significantly to the development of his imagination. Children never get tired of watching their favorite productions again. Thanks to these repetitions, children gain great advantages in reinforcing the linguistic structures in the story and learning new language elements.Thanks to the effective expression power of images, dialogues and ease of language, cartoons and animations can be easily used by teachers and students as useful materials in foreign language learning. In this study, it has been shown how the cartoon adaptation of French writer Antoine de Saint-Exupery’s The Little Prince can be used in teaching French as a foreign language, and some recommendations have been made for foreign language teachers and students.
Yok
Yok
1
Teşekkür eder ,y,çalışmalar dilerim
Çizgi film ve animasyonlar kısa eğitici, heyecan verici ve kendine has özgün görselleriyle çocukların severek seyrettikleri yapımlar arasında yer alır. Çocuklar onlar sayesinde bir çok konuyu eğlenerek öğrenirken hayal dünyasının da kapılarını aralar. Görsel öğelerinin çekiciliği, kahramanların ilginç özellikleri ve akıcı anlatımlarıyla çocuğu duygusal ve bilişsel yolculuğa çıkarır.Yabancı dil öğretiminde kullanılımı zevkli olması bakımından çizgi film ve animasyonlara sık sık başvurulur. Dijital ortamda da kolay ulaşılır olması bu yapımları tercih edilir kılmaktadır. Çizgi film ve animasyonlar sadece hedef dili öğrenenlerde dört temel becerinin gelişmesine katkı sağlamaz aynı zamanda onların hoşça vakit geçirmelerine de olanak sağlar. Eğitici, heyecan verici ve yeniden kullanılabilir oluşlarıyla, ifade edilmekte zorlanılan kavramları basit ve kolay bir şekilde aktarmayı mümkün kılar. Çizgi film ve animasyonlardaki kahramanların ve karakterlerin öyküdeki başarıları yabancı dil sınıfındaki öğrencileri sadece derse motive etmekle kalmaz aynı zamanda onlara rol model olarak da yol gösterebilir. Hikâyede çocuğun kahramanlarla özdeşleşmesi, görselleri yorumlaması, anlatıya dahil olması onun hayal gücünün gelişmesine önemli katkılar sağlar. Çocuklar sevdikleri yapımları tekrar seyretmekten usanmazlar. Bu tekrarlar sayesinde çocuklar öyküde yer alan dilsel yapıların pekiştirilmesinde ve yeni dil unsurlarının öğrenilmesinde büyük avantajlar elde ederler. Görüntülerin ifade gücü, anlatı dilin kolay oluşu sayesinde yabancı dil öğreniminde çizgi film ve animasyonlar faydalı birer materyal olarak öğretmenler ve öğrenciler tarafından rahatlıkla kullanılabilir. Bu çalışmada, Antoine de Saint-Exupery’nin Küçük Prens adlı eserinin çizgi filme uyarlanmış yapımını yabancı dil olarak Fransızcanın öğretiminde nasıl kullanılabileceği gösterilmiş ve yabancı dil öğretmenleri ve öğrencileri için bazı tavsiyelerde bulunulmuştur.
1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Language Acquisition |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1 |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | March 13, 2024 |
Acceptance Date | April 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |