Boş zaman, Endüstri Devrimi ile insanların gündemine oturmuş ve bir ihtiyaç olarak algılanmıştır. Diğer yandan modern iş hayatının mesai tanımayan uygulamaları da yaşanmaya başlanmıştır. Bu bağlamda mesai sınırı olmayan işlerden biri akademidir. Akademisyenlerin kısıtlı olan boş zamanlarını nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi iş yerindeki verimliliklerini yorumlamak açısından önemli olabilir. Bu çalışma, akademide bulunan Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü öğretim elemanlarının kendi mutfakları için ayırdıkları serbest zamanı ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, bu çalışma kapsamında Anadolu Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü akademisyenleri örneği incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış ve derinlemesine bilgi alabilmek adına görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma için alan yazına dayanarak özellikle evde geçirilen boş zaman ve demografik unsurlara ilişkin soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış soru formu hazırlanmıştır. Katılımcılara, yarı yapılandırılmış soru formunda bulunan üç ana başlıktan oluşan toplamda on dört soru sorulmuştur. Katılımcıların izinleri alınarak görüşmeler ses kayıt cihazlı ile kayıt altına alınmıştır. 07.12.2018 - 15.01.2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen görüşmelerin deşifreleri betimsel analize tabi tutularak iki başlık altında incelenmiştir: Mutfakta geçirilen zaman ve gıda ürünleri kullanımı. Araştırma sonucuna göre GMS bölümü akademisyenlerinin çalışma alanları olmasına rağmen mutfakta yeterince zaman geçiremedikleri, geçirilen zamanın ise aile ihtiyaçları boyutunda kaldığı anlaşılmıştır. Kullanılan gıda ürünlerinde ise bilinçli bir tüketimi tercih ettikleri araştırma sonucu tespit edilen sonuçlardandır.
With the Industrial Revolution, leisure time gained importance for people and perceived as a need. On the other hand, limitless working hours of modern business life have started to be experienced. In this context, one of the jobs without working hour limits is the academy. Determining how academicians evaluate their limited leisure time may be important for interpreting their efficiency on their jobs. The aim of this study is to reveal the leisure time allocated by the academicians of the Gastronomy and Culinary Arts department for their home kitchens. In this context, the case of academicians of Anadolu University, Department of Gastronomy and Culinary Arts were examined. Qualitative research methods were used in the study and interviews were conducted to obtain indepth information. For the research, a semi-structured questionnaire was prepared based on the literature and especially questions about leisure and demographic elements were asked. The participants were asked a total of fourteen questions consisting of three main topics in the semi-structured questionnaire. With the permission of the participants, interviews were recorded with a voice recorder between 07.12.2018 and 15.01.2019 and the transcripts were analyzed with descriptive analysis under two headings: Time spent in the kitchen and use of food products. According to the results of the research, it was understood that the academics of the GCA department could not spend enough time in the kitchen, and the time spent in the kitchen is for the family needs. On the other hand, academicians prefer conscious consumption in the food products.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |