Sokak yiyeceklerini tüketmek geçmişte olduğu gibi günümüzde de gündelik hayatın önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Sokak yiyecekleri hızlı ve ekonomik bir şekilde yemek yeme ihtiyacını karşıladığından dolayı önemi giderek artmaktadır. Farklı bir kültürü tanımanın ve keşfetmenin en etkili yöntemlerinden birisi sokak yiyeceklerini deneyimlemektir. Dolayısıyla hem farklı bir kültürü deneyimlemek hem de ucuz ve hızlı bir şekilde yemek yeme ihtiyacını karşılama bakımından sokak lezzetleri yerli ve yabancı ziyaretçilerin ilgisini çekmektedir. Günümüzde sokak yiyeceklerinin farklı kültürlere sahip insanlara tanıtılmasında ve ilgi çekilmesinde sosyal medya platformları üzerinden paylaşılan videolar oldukça değerlidir. Bu videolara kullanıcılar tarafından yapılan yorumlar kültürlerarası karşılaştırmaların yapılması, beğeni ve şikâyetlerin belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada Türk sokak yiyeceklerine ilişkin YouTube platformu üzerinden yayınlanan videolara yapılan yorumlar incelenmiştir. Çalışma kapsamında Türk sokak yiyecekleri ile ilgili yayınlanmış ve en fazla izlenme sayısına ulaşmış beş videoya yapılan yorumlar değerlendirilmiştir. Videolara yapılan yorumlar yiyecekler ilişkin özellikler (tat, koku, lezzet), fiyat, hijyen ve mutfak kültürü olmak üzere dört kategori altında incelenmiştir. Bu videolara yapılan 12.298 yorumun 968 tanesi ilgili kategoriler altında toplanmıştır. En fazla yorum yapılan kategoriler sırasıyla; yiyeceğe ilişkin özellikler (650 yorum), fiyat (210 yorum), hijyen (72 yorum), yemek kültürü (26 yorum) şeklinde olmuştur.
Consuming street food is as much a part of everyday life today as in the past. Street food is becoming increasingly important as it meets the need to eat quickly and economically. One of the most effective ways to experience and discover a different culture is to try street food. Therefore, street food attracts the interest of both local and foreign visitors, as it offers both the opportunity to experience a different culture and the need to eat cheaply and quickly. Today, videos shared on social media platforms significantly introduce street food to people from different cultures and attract interest. The comments made by users on these videos are important for making cross-cultural comparisons and identifying likes and dislikes. This study examined comments made on videos posted on YouTube about Turkish street food. The study evaluated comments made on the five most-viewed videos related to Turkish street food. Comments on the videos were examined under four categories: food characteristics (taste, smell, taste), price, hygiene, and culinary culture. Of the 12,298 comments made on these videos, 968 were categorised under the relevant categories. The categories with the most comments were, in order: characteristics of the food (650 comments), price (210 comments), hygiene (72 comments), and food culture (26 comments).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |