Sosyal medya, toplumsal yaşamda
giderek daha büyük bir yer edinirken markalar ve sivil toplum örgütleri için de
önem taşımaya başlamıştır. Hem markalar hem de sivil toplum örgütleri sosyal
medyayı halkla ilişkiler amaçlı olarak kullanmaktadır. Bununla birlikte sosyal
medya, kamusal alan olarak ele alınmakta ve sivil toplum örgütleri sosyal
medyayı dijital eylemcilik çerçevesinde de kullanmaktadır. Bu çalışmada, sivil
toplum örgütlerinin sosyal medya kullanımı Facebook özelinde ele alınmıştır.
Çalışmanın amacı; sivil toplum örgütlerinin stratejik iletişim çerçevesinde
sosyal medya kullanımını belirlemektir. Bu amaç ile Greenpeace Türkiye Facebook
sayfası örnek olay incelemesi olarak ele alınmış ve bu sayfada yer alan içerik,
nicel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi tekniği ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda Greenpeace Türkiye’nin en çok “Kuzey Kutbu”, en
az ise “Ormanlar” konularında içerik ürettiği; yıllara göre bakıldığında ise en
çok içeriğin 2013, en az içeriğin ise 2009’da üretildiği saptanmıştır. İçerik
türleri açısından bakıldığında ise sayfada en çok fotoğraf içeriğine yer
verilmektedir. Kullanıcı etkileşimleri söz konusu olduğunda en çok “Kuzey
Kutbu”, en az “Moda Detoksu” konuları ile etkileşim kurmaktadırlar.
Kullanıcılar en çok “beğeni” türünde etkileşim gerçekleştirmektedirler.
Greenpeace Türkiye Facebook sayfasında sosyal medyanın katılım, açıklık, diyalog,
topluluk ve bağlanabilirlik özelliklerinden yararlanılmaktadır.
Journal Section | Compilation Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2017 |
Submission Date | July 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |