Bu çalışmada kurumlar açısından hedef kitle nezdinde farkındalık yaratmanın önemli bir unsuru olan kurumsal kimlik konusu ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, Türkiye’de 2018 yılında kurulan üniversitelerin web sayfalarını kurumsal kimlik açısından karşılaştırmalı bir biçimde ortaya koymaktır. Bu bağlamda ilgili üniversitelerin web sayfaları 1 Temmuz - 1 Ağustos 2020 tarihleri arasında içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Kurumsal felsefe açısından, üniversitelerin en çok önemsediği alt başlığın kuruluş bilgisi olduğu görülmüştür. Temel değerler, vizyon ve misyon alt başlıklarında ise üniversitelerin yarıya yakın bir kısmının kamuoyu ile bilgi paylaşımında bulunmadığı tespit edilmiştir. Kurumsal davranış açısından, üniversitelere bağlı fakültelerin bağımsız dış denetim kurumları tarafından denetlenmediği ve buna ilişkin bilgilerin üniversite web sayfasında paylaşılmadığı görülmüştür. Kurumsal tasarım açısından, tüm üniversitelerin kurumsal renginin ve logosunun olduğu görülmektedir. Bununla birlikte birçok üniversitenin kurumsal tasarım konusunda bütüncül bir bakış açısına sahip olmadığı ve kurumsal kimliğin bir öğesi olan kurumsal tasarımı sadece logo, renk ve yazı karakterinden ibaret gördüğü belirlenmiştir. Bazı üniversitelerin web sayfalarında kurumsal kimlik linklerinin bulunmadığı veya bu linklere tıklandığında farklı içeriklerle karşılaşıldığı görülmüştür. Kurumsal iletişim açısından, üniversitelerin sosyal medya hesapları bulunduğu ancak bazı üniversitelerin sosyal medya ikonlarına tıklandığında ilgili hesaba erişimin sağlanamadığı tespit edilmiştir.
Kurumsal Kimlik Web Sayfaları Kurumsal Felsefe Kurumsal Davranış Kurumsal Tasarım Kurumsal İletişim Devlet Üniversiteleri
In this study, the issue of corporate identity, which is an important element of raising awareness in the target audience for institutions, is discussed. The aim of the study is to reveal the web pages of universities established in Turkey in 2018 from the point of corporate identity comparatively. In this context, the web pages of the relevant universities were examined by content analysis method between 1 July - 1 August 2020. In terms of corporate philosophy, it has been seen that the subheading that universities care about the most is the information of the institution. In the basic values, vision, and mission subheadings, it was determined that nearly half of the universities did not share information with the public. In terms of corporate behavior, it has been observed that the faculties affiliated with the universities are not supervised by independent external audit bodies and the information related to this is not shared on the university web pages. In terms of corporate design, it is seen that all universities have corporate color and logo. However, it has been determined that many universities do not have a holistic perspective of corporate design and consider corporate design, which is an element of corporate identity, to be just logo, color, and font. It has been observed that some universities do not have corporate identity links on their web pages or that different content is encountered when clicking on these links. In terms of corporate communication, it has been determined that universities have social media accounts, but some universities do not have access to the relevant account by clicking on social media icons.
Corporate Identity Web Pages Corporate Philosophy Corporate Behavior Corporate Design Corporate Communication Public Universities
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2021 |
Submission Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |