Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokullarındaki uzaktan eğitimin öğrenci ve öğretim elemanları bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma, derleme türünde bir çalışma olup bu çalışmada meslek yüksekokullarındaki uzaktan eğitimin; öğrenciler yönünden avantaj ve dezavantajları, öğrenciler açısından zorlukları, öğretim elemanları yönünden avantaj ve dezavantajları, öğretim elemanları açısından zorlukları ve altyapı sorunları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uzaktan eğitim sisteminin coğrafi konum ve bölgesel engellerden bağımsız olarak sürdürülmesinin, öğrenciye her ortamda bilgiye hızlı ve kolay erişebilmesine fırsat sağlama, yüz yüze eğitime göre ulaşım, konaklama, barınma ve beslenme masrafları bakımından daha ekonomik olma gibi avantajlar sağladığı belirlenmiştir. Öte yandan, bu eğitim sisteminde; eğitimde verimsizlik, sistem erişiminde zorluk, disiplinsizlik, eğitim videolarının donması ve iletişimde eksiklik gibi öğrenci dezavantajları tespit edilmiştir. Öğretim elemanları açısından avantajlar; mekandan bağımsız olarak ders yürütebilme, öğretimin kalıcı olması, dezavantajlar ise; online gerçekleştirilen sınavların güvenilir olmaması, öğrencilerin canlı derslere katılımının düşük olması şeklinde belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında meslek yüksekokulları yöneticilerine, öğrencilerine ve öğretim elemanlarına uzaktan eğitim ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Eğitimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |