Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de medya yönetimi konusunda yapılmış olan akademik çalışmaları kapsamlı bir şekilde inceleyerek, Türkiye’de henüz gelişmekte olan medya yönetimi alanının günümüzdeki durumunu alanda yapılmış olan akademik çalışmalar açısından ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada Türkiye’de medya yönetimi konusunda yapılmış olan tezler, makaleler ve kitap bölümleri araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Çalışmada veriler doküman incelemesi yoluyla toplanmış, elde edilen veriler bibliyometrik yöntemlerle analiz edilmiş ve çalışmanın nitel kısmı için de nitel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye’de medya yönetimi konusunda yapılmış ve YÖK Ulusal Tez Merkezi’ne kayıtlı, erişime açık 4 adet teze, Dergipark sistemine kayıtlı 4 adet makaleye ve 2 adet de bu alanda yazılmış kitap bölümüne ulaşılmıştır. Çalışmada tezler; tezin türü, yılı, bağlı olduğu üniversite, enstitü, anabilim dalı, üniversite türü, kullanılan araştırma yöntemi, veri toplama aracı, tezin yazarı, tezin adı ve amaç ve bulguları açısından incelenirken; makale ve kitap bölümleri de yazarın adı, makale/kitap bölümü adı ve amaç ve bulguları bakımından incelenmiştir. Bulgularda, Türkiye’de medya yönetimi konusunda yapılan akademik çalışmaların hem tezler, hem de makale ve kitap bölümleri açısından yeterli düzeyde olmadığı, yapılan çalışmalarda ele alınan konuların birbirinden oldukça farklı olduğu ve farklı amaç ve bulgulara hizmet ettiği görülmüştür. Konu ile ilgili daha kapsamlı bir anlayışın geliştirilmesi ve alanın gelişmesi için daha fazla bilimsel çalışmanın yapılmasının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.
Çalışmada Etik Kurul İznine gerek bulunmamaktadır.
Yoktur.
Teşekkür ederim. Saygılarımla Sayın Hocam.
The aim of this study is to comprehensively examine the academic studies on media management in Turkey and to reveal the current situation of the media management field, which is still developing in Turkey, in terms of academic studies in the field. For this purpose, theses, articles and book chapters on media management in Turkey were included in the scope of the research. In the study, data was collected through document review, the obtained data was analyzed with bibliometric methods, and the qualitative content analysis method was used for the qualitative part of the study. Within the scope of the study, 4 open-access theses on media management in Turkey and registered in the YÖK National Thesis Center, 4 articles registered in the Dergipark system and 2 book chapters written in this field were accessed. Theses in the study; while examining the thesis in terms of its type, year, affiliated university, institute, department, university type, research method used, data collection tool, author of the thesis, name of the thesis, purpose and findings; articles and book chapters were also examined in terms of the author’s name, article/book chapter name, purpose and findings. In the findings, it was seen that the academic studies on media management in Turkey were not sufficient in terms of theses, articles and book chapters, and that the subjects covered in the studies were quite different from each other and served different purposes and findings. It was concluded that more scientific studies are necessary to develop a more comprehensive understanding of the subject and to develop the field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |