Glamping, English origin is a charming, luxurious and
glamorous sense to come to the camp, which means that have occurred from the
combination of camping word “luxury camping” is a word meaning. Camping and
luxury come together and tourism, a tourism product was predicted to be the
trend of the 2020s “glamping” is a very new concept in Turkey. In this study,
Muğla and Antalya province on glamping service providers a total of 5 in the
company’s owners and managers Turkey on feedback recevied from the reasons to
prefer glamping and are disclosed profile of tourists who prefer glamping
however. The data obtained were analyzed with the negotiation methods Nvivo 8
package. The results of is this study; The salaries of the glamping services in
Turkey, foreign tourists that were cheaper than the costs of the glamping
services in their own countries, but also in Turkey sea-sand-sun bored tourists
from tourism is more calm and begin to prefer a relaxing tourism product and
loves the nature of these tourists, cultured, it has been identified as middle
and high-income tourists.
Glamping, İngilizce kökenli olup büyüleyici, lüks
anlamlarına gelen glamorous ve kamp yapmak anlamına gelen camping kelimelerinin
birleştirilmesinden meydana gelmiş “lüks kampçılık” anlamına gelen bir
sözcüktür. Kamp yapma ve lüksün bir araya geldiği ve 2020’li yılların turizm
trendi olarak öngörülen bir turizm ürünü olan “glamping” Türkiye’de çok yeni
bir kavramdır. Bu çalışmada Muğla ve Antalya illerinde glamping hizmeti veren
toplam 5 işletmenin sahip ve yöneticilerinden alınan görüşler doğrultusunda
Türkiye’de glampingin tercih edilme nedenleri ve bununla birlikte glampingi
tercih eden turistlerin profilleri ortaya konulmuştur. Görüşme yöntemiyle elde
edilen veriler Nvivo 8 paket programında analiz edilmiştir. Bu çalışmanın
sonucunda; Türkiye’de verilen glamping hizmetinin ücretinin, yabancı
turistlerin kendi ülkelerinde verilen glamping hizmetinin ücretine göre daha
ucuz olduğu, aynı zamanda Türkiye’de deniz-kum-güneş turizminden sıkılan
turistlerin daha sakin ve dinlendirici bir turizm ürününü tercih etmeye
başladığı ve bu turistlerin de doğayı seven, kültürlü, orta ve yüksek gelire
sahip turistler olduğu tespit edilmiştir.
Subjects | Tourism (Other) |
---|---|
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | November 7, 2017 |
Submission Date | May 18, 2017 |
Acceptance Date | November 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 4 |