Çalışmanın amacı, yerli ve yabancı turizm pazarında önemli bir destinasyon olarak konumlanmış Marmaris’in, turistik arzı ve özellikleri de göz önünde bulundurularak, Türkiye’nin tanıtımında kilit rolü olacak olan turist rehberi adaylarının bakış açısıyla destinasyon imajı algısını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmış ve turist rehberi adaylarının Marmaris destinasyonuna ilişkin sahip oldukları algıları belirlemek amacıyla metaforlardan yararlanılmıştır. Araştırmanın kapsamı Marmaris’te turist rehberliği ön lisans eğitimi gören öğrencilerdir. Araştırmada metafor aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrenciler tarafından en sık üretilen metafor ‘Banka’dır. Bunu sırasıyla mücevher, cennet, bukalemun ve çiçek takip etmektedir. Turist Rehberi adaylarının ‘Marmaris’ destinasyonuna yönelik geliştirdikleri metaforlar 10 kategoride toplanmıştır. Bunlar; ‘Varlık Unsuru’, ‘Çekicilik Unsuru’, İlişkisel Unsur’, ‘Hayvan Unsuru’, ‘Yiyecek Unsuru’, ‘Mekan ve Mitolojik Unsur’, ‘Ekonomik Unsur’, ‘Verilen Önem Unsuru’, ‘Duygusal Unsur’ ve ‘Etkinlik Unsuru’dur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism, Hospitality and Sports |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | June 24, 2020 |
Acceptance Date | August 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 4 |