Bu araştırma, göreve yeni başlamış öğretmenlerin hizmet-öncesi öğretmen eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Tarama deseni çerçevesinde hazırlanmış bir anket yoluyla, Türkiye’nin rastgele seçilmiş illerinde görev yapmakta olan 465 aday öğretmenin, hizmet-öncesi dönemde aldıkları eğitimi değerlendirmeleri sağlanmıştır. Verilerin analizi için betimsel ve çıkarsamalı istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, katılımcı öğretmenlerin hizmet-öncesi öğretmen eğitimiyle ilgili yansıttıkları görüşlerin olumlu olmadığını, bu algıların katılımcıların mezun olduğu fakülteye, hizmet-öncesi dönemde yürüttükleri öğretmenlik uygulamalarının yoğunluğuna, öğretmenlik uygulamaları sırasında bir kılavuz öğretmenden danışmanlık alıp almadıklarına ve öğretmenlik alanlarına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur
The purpose of this study is to investigate the perceptions of beginning teachers on preservice teacher education. Through a survey, 465 beginning teachers working in randomly selected provinces of Turkey assessed the benefits of their pre-service programs. For data analysis, descriptive and inferential statistics were used. The results of the study indicated that the participant teachers’ perceptions on their pre-service trainings were not positive and that these perceptions changed significantly by the type of faculty they graduated from, the amount of practice teaching they did during their pre-service years, the existence of a mentor teacher as a part of practice teaching done during pre-service years, and their teaching fields
teacher education theory-practice relationship pre-service teacher education beginning teachers
Other ID | JA33RP35UH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |