BibTex RIS Cite

TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN STAJ DÖNEMİNDE EDİNDİKLERİ MOTİVASYONUN HERZBERG TEORİSİNE GÖRE DEĞERLENDİRMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2010, Volume: 5 Issue: 20, 3415 - 3429, 01.06.2010

Abstract

Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma

Year 2010, Volume: 5 Issue: 20, 3415 - 3429, 01.06.2010

Abstract

İşletmeler, amaçlarına ulaşabilmek için çalışanlarına gerekli motivasyonu sağlamalıdırlar. Özellikle
turizm gibi hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar, müşteri ile sürekli temas halinde
oldukları için istekli çalışmaları yöneticilerin yanı sıra müşterilerce de gözle görülür bir şekilde fark edilecektir. 2.
Dünya savaşı sonrasında ortaya çıkan motivasyon, son 50 yıldır önemli bir konu olmuştur. İşletmede
motivasyon önemli bir kavram olduğu için, çeşitli motivasyon teorileri oluşturulmuştur. Bu teorilerden bir tanesi
de Herzberg’in hijyen‐motivasyon teorisidir. Bu çalışmanın 3 amacı bulunmaktadır, birincisi motivasyon
kavramı ve önemi üzerinde durmak, ikincisi motivasyon teorilerinden Herzberg teorisine göre turizm
işletmelerinde çalışan öğrenciler için iş  doyumu ve motivasyon sağlayan faktörlerin neler olduğunu ortaya
koymaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

F.Özlem Güzel This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 20

Cite

APA Güzel, F. (2010). Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 5(20), 3415-3429. https://doi.org/10.19168/jyu.59972
AMA Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. June 2010;5(20):3415-3429. doi:10.19168/jyu.59972
Chicago Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5, no. 20 (June 2010): 3415-29. https://doi.org/10.19168/jyu.59972.
EndNote Güzel F (June 1, 2010) Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5 20 3415–3429.
IEEE F. Güzel, “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 5, no. 20, pp. 3415–3429, 2010, doi: 10.19168/jyu.59972.
ISNAD Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5/20 (June 2010), 3415-3429. https://doi.org/10.19168/jyu.59972.
JAMA Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5:3415–3429.
MLA Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 5, no. 20, 2010, pp. 3415-29, doi:10.19168/jyu.59972.
Vancouver Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5(20):3415-29.