BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN STAJ DÖNEMİNDE EDİNDİKLERİ MOTİVASYONUN HERZBERG TEORİSİNE GÖRE DEĞERLENDİRMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 20, 3415 - 3429, 01.06.2010

Öz

Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 20, 3415 - 3429, 01.06.2010

Öz

İşletmeler, amaçlarına ulaşabilmek için çalışanlarına gerekli motivasyonu sağlamalıdırlar. Özellikle
turizm gibi hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar, müşteri ile sürekli temas halinde
oldukları için istekli çalışmaları yöneticilerin yanı sıra müşterilerce de gözle görülür bir şekilde fark edilecektir. 2.
Dünya savaşı sonrasında ortaya çıkan motivasyon, son 50 yıldır önemli bir konu olmuştur. İşletmede
motivasyon önemli bir kavram olduğu için, çeşitli motivasyon teorileri oluşturulmuştur. Bu teorilerden bir tanesi
de Herzberg’in hijyen‐motivasyon teorisidir. Bu çalışmanın 3 amacı bulunmaktadır, birincisi motivasyon
kavramı ve önemi üzerinde durmak, ikincisi motivasyon teorilerinden Herzberg teorisine göre turizm
işletmelerinde çalışan öğrenciler için iş  doyumu ve motivasyon sağlayan faktörlerin neler olduğunu ortaya
koymaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F.Özlem Güzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Güzel, F. (2010). Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 5(20), 3415-3429. https://doi.org/10.19168/jyu.59972
AMA Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2010;5(20):3415-3429. doi:10.19168/jyu.59972
Chicago Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5, sy. 20 (Haziran 2010): 3415-29. https://doi.org/10.19168/jyu.59972.
EndNote Güzel F (01 Haziran 2010) Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5 20 3415–3429.
IEEE F. Güzel, “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 5, sy. 20, ss. 3415–3429, 2010, doi: 10.19168/jyu.59972.
ISNAD Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5/20 (Haziran 2010), 3415-3429. https://doi.org/10.19168/jyu.59972.
JAMA Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5:3415–3429.
MLA Güzel, F.Özlem. “Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 5, sy. 20, 2010, ss. 3415-29, doi:10.19168/jyu.59972.
Vancouver Güzel F. Turizm Öğrencilerinin Staj Döneminde Edindikleri Motivasyonun Herzberg Teorisine Göre Değerlendirilmesine Yönelik bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5(20):3415-29.