İşletmeler, amaçlarına ulaşabilmek için çalışanlarına gerekli motivasyonu sağlamalıdırlar. Özellikle
turizm gibi hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar, müşteri ile sürekli temas halinde
oldukları için istekli çalışmaları yöneticilerin yanı sıra müşterilerce de gözle görülür bir şekilde fark edilecektir. 2.
Dünya savaşı sonrasında ortaya çıkan motivasyon, son 50 yıldır önemli bir konu olmuştur. İşletmede
motivasyon önemli bir kavram olduğu için, çeşitli motivasyon teorileri oluşturulmuştur. Bu teorilerden bir tanesi
de Herzberg’in hijyen‐motivasyon teorisidir. Bu çalışmanın 3 amacı bulunmaktadır, birincisi motivasyon
kavramı ve önemi üzerinde durmak, ikincisi motivasyon teorilerinden Herzberg teorisine göre turizm
işletmelerinde çalışan öğrenciler için iş doyumu ve motivasyon sağlayan faktörlerin neler olduğunu ortaya
koymaktır.
Motivasyon Herzber’s Teorisi Turizmde Motivasyon Staj Yapan Turizm Öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 20 |