Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin problem çözerken görselleştirme kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Batı Karadeniz’de bir ilçedeki devlet ortaokullarında öğrenim görmekte olan 10 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinden faydalanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, görselleştirme kullanan öğrencilerin görselleştirme kullanmanın avantajlarıı olarak; problemi anlama kolaylığı sağladığını, problemi çözme kolaylığı sağladığını, kesin çözüme ulaşma yöntemi olduğunu, eğlenceli olduğunu, zaman kazandırdığını ve problem çözme esnasında yapılan hataları görmeyi sağladığını belirtmişlerdir. Görselleştirme kullanan öğrenciler, görselleştirme kullanmanın dezavantajlarını; zaman kaybettirmesi, her problem için genellenemeyeceği ve eğlenceli bir yöntem olmaması olarak belirtmişlerdir. Görselleştirme kullanmayan öğrenciler görselleştirme kullanmamanın avantajları olarak; sistemli ilerleme kolaylığı sağladığını, kesin çözüme ulaşma yöntemi olduğunu, zaman kazandırdığını, her problem için genellenebileceğini ve eğlenceli olduğunu söylemişlerdir. Bu öğrenciler dezavantaj olarak yalnızca görselleştirme kullanmamanın problemi anlama güçlüğüne yol açtığını ifade etmişlerdir. Sonuç olarak görselleştirme kullanan ve kullanmayan öğrencilerin problem çözerken görselleştirme kullanımına ilişkin görüşlerinin farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.
This research was conducted to examine middle school students' views on the use of visualization while solving problems. The research participants consisted of 10 middle school students studying in public middle schools in a district in the Western Black Sea Region in the second semester of the 2020-2021 academic year. Maximum diversity sampling, one of the purposive sampling methods, was used to determine the participants. The data were collected with the help of a semi-structured interview form prepared by the researchers. The content analysis method was used for the analysis. According to the results, the advantages of using visualization for students who use visualization; they stated that it provides ease of understanding the problem, it provides ease of problem-solving, it is a method of reaching a solid solution, it is fun, it saves time, and it enables to see the mistakes made during problem-solving. As for the disadvantages of using visualization, students using visualization stated that it could not be generalized for every problem and that it was not a fun method. For students who do not use visualization the advantages of not using visualization; they said that it provides ease of systematic progress, it is a method of reaching a definite solution, it saves time, it can be generalized for every problem, and it is fun. These students stated that not using only visualization as a disadvantage causes difficulty in understanding the problem. As a result, it was revealed that students' views on the use of visualization while solving problems differed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |