Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretim programının içeriği öğretim programının temel kavramları bağlamında incelenerek temel siyasi ideolojilerin değerleri ile bağlantısı kurulmuştur. Çalışmanın özgün yanı ideoloji kavramına yüklenen anlam çeşitliliklerinden farklı olarak ideoloji denildiğinde temel siyasi ideolojiler temel alınarak siyasi ideolojilerin öne çıkan değerleri ideoloji aktarımının temel derslerinden biri olan sosyal bilgiler dersinin vatandaşlık aktarımı olarak sosyal bilgiler yaklaşımı doğrultusunda bütüncül olarak incelenmesine imkân sağlamasıdır. Araştırmada Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı uygulama kılavuzundaki öğrenme alanları, ünite ve kavramların hangi siyasi ideolojiler ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını oluşturan öğrenme alanları, ünite ve kavramlar MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 2005 yılında yayımlanan ve 2009 yılında revize edilen Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’ndan 4-7. sınıflar alınmıştır.
In this study, the content of social studies curricula was examined in the context of the basic concepts that constituted said curricula, and a connection was made between this information and the values espoused by major political ideologies. What distinguishes this study from similar ones is the opportunity it provides to study taking the major political ideologies as a base the salient values of these ideologies in accordance with the approach to social studies that sees it as one of the core classes where ideologies are transferred to students, especially knowledge and ideology concerning citizenship and civics. This study aims to examine the learning domains, units, and concepts found in the Social Studies Class Curriculum implementation guidelines and determine which political ideologies they espouse. In this study, document analysis, a data collection technique common in qualitative research, was used. The learning domains, units, and concepts which constituted the study's source data were taken from the Social Studies Class Curriculum 4th-7th grades , published in 2005 by the MEB Turkish Ministry of Education Board of Education and Discipline and revised in 2009
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |