Sınıf öğretmeni adaylarının, İlkokuma ve Yazma Öğretimi dersine ilişkin tutumlarını, tutumlarının üniversite ve cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada, genel tarama modeli benimsenmiştir. 189 öğretmen adayının katıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak Arslan ve Aytaç 2010 tarafından geçerlik ve güvenirlik hesaplamaları yapılarak geliştirilen “İlkokuma ve Yazma Öğretimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma Türkiye’nin beş bölgesinde Marmara, Ege, Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu bulunan üniversitelerden örneklem alması yönüyle dikkat çekicidir. Verilerin analizinde yüzde ve frekans teknikleri, cinsiyetlere göre yapılan karşılaştırmalarda bağımsız örneklem t testi, öğrenim gördükleri üniversiteye göre yapılan karşılaştırmalarda ise non-parametrik Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adayları ilkokuma yazma öğretimini gerekli görmekte, bu derslere katılmaya istekli davranmakta ama derse yeterince ilgi duymamaktadır.
In this study which aims investigate the attitudes of classroom teacher candidates about First Reading and Writing Course, and whether these attitudes change according to gender and university graduation, general screening model was used. “First Reading and Writing Teaching Course Attitude Scale”, developed by Arslan and Aytaç 2010 whose validity and realiability verified was used as the data collection tool in the study. The number of participants was 189 classroom teacher candidates from universities located in five different regions of Turkey Marmara, Aegean, Blacksea, Central Anatolia and Eastern Anatolia , making the study remarkable. In data analysis, percentage and frequency techniques; independent sample t-test in the comparisons of gender, non-parametric Kruskal Wallis in the comparisons of university graduation were used. Based on the results, it was found that teacher candidates perceive first reading and writing necessary, show willingness to participate in these lessons but show lack of interest to the lesson
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 2 |