Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik öz-yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma Artvin, Rize ve Giresun Eğitim Fakülteleri ile Fatih Eğitim Fakültesinin Sınıf Öğretmenliği programlarındaki aday sınıf öğretmenleri üzerinde yapılmıştır. Teorik bilgi, uygulama becerisi ve formasyon becerisi olmak üzere üç boyutlu olarak hazırlanan veri toplama aracı, sözü edilen programlarda Beden Eğitimi Öğretimi dersini tamamlamış olan öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, erkek sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik öz-yeterlik algılarının, teorik bilgi ve uygulama becerisi boyutları açısından kız adayların öz-yeterlik algılarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca fakültede bu dersleri spor salonunda işleyen sınıf öğretmeni adaylarının bu derse ilişkin öz-yeterlik algıları her üç boyutta da bu dersleri spor salonunda işlemeyen adayların öz yeterlik algılarından daha yüksek çıkmıştır.
The purpose of this study is to determine the self-efficacy perception of the pre-service teachers towards Physical Education. Subjects are 423 student teachers from four Educational Faculties in Artvin, Rize, Trabzon and Giresun. Data were gathered via “The Scale of Physical Education Self Efficacy Perception” which was developed by the researchers. The scale developed in three parts as theoretical knowledge, practice skills and formation skills. The scale was applied to the student teachers who had completed Physical Education courses in their faculty programs. Findings indicated that male student teachers had higher self-efficacy perception scores toward Physical Education than female student teachers in terms of theoretical knowledge and practice skills dimensions. Also, the students teachers who had get the Physical Education Courses in sport facilities had higher self-efficacy perception scores toward Physical Education than the student teachers who hadn‟t get this course in sport facilities
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 2 |