Araştırmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin yazma becerisinde cümle düzeyinde yaşadıkları sorunları ortaya çıkarmaktır. Cümle düzeyinde karşılaşılan sorunlar; söz diziminden kaynaklanan sorunlar, noktalama işaretleri ve imla kurallarından kaynaklanan sorunlar, cümlelerin mantıksal bütünlük içinde olmamasından kaynaklanan sorunlar ve cümleleri birbirine bağlayan bağlaçların yanlış kullanımından kaynaklanan sorunlar şeklinde sınıflandırılmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup araştırmanın modeli doküman incelemesidir. Çalışma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin güney doğusunda yer alan bir ilin ilçe merkezinde yer alan bir ortaokulunda yapılmıştır. Okulun 8. sınıf öğrencilerinden gönüllü 45 öğrenciye yazma etkinlikleri yaptırılarak araştırmanın verileri elde edilmiştir. Araştırmanın verileri ise içerik analizi tekniğiyle incelenmiş, öğrencilerin sınıf içi yazma çalışmalarında cümle düzeyinde karşılaştığı sorunlar tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma çalışmalarında cümle düzeyinde karşılaştığı sorunlar çeşitlilik göstermektedir. En çok yapılan hatalar; yazım ve noktalama yanlışları, cümlelerin uzun ve anlamsal bütünlük bakımından kopuk olması ve ögelerin yanlış dizilmesinden kaynaklanan hatalardır.
The aim of the study is to reveal the problems experienced by 8th grade students at the sentence level in writing skill. Problems encountered at sentence level are diversified as problems caused by syntax, punctuations and spelling rules; problems caused by the lack of logical integrity of sentences and the misuse of conjunctions bonding sentences. This research is a qualitative research and the model of the research is document analysis. The study in the 2020-2021 academic year, a province located in the central district located southeastern Turkey was made in a secondary school. The data of the research were obtained by doing the writing activities to 45 volunteer students from the 8th grade of the school.The data of the research was analyzed with the content analysis technique and it has been ascertained that the students face problems in writing activities at the sentential level in the classroom. As a result of this research, the problems faced by eighth graders at the level of sentential level recede. Commonly seen mistakes are: spelling and punctuation errors arising from the long and substantive sentences in terms of semantic integrity and misplacement of items.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 2 |