The purpose of this study was determined as “evaluation of media literacy textbook in terms of financial literacy”. In the study designed in the qualitative research pattern, the document review technique was used as a data collection tool. The results obtained were interpreted by subject to content analysis. As a result, it has been determined that the contents of 20 achievements in five learning areas included in the media literacy textbook are related to financial literacy skills. In addition, it has been determined that the topics of the media literacy textbook and the images contained in this textbook are related to financial literacy skills. This visuals, cyber crimes directly related to financial literacy, as a means of persuasion ads that contain images, advantages of social media, job opportunities through the media, entertainment, media and culture and consumption as a means of kategorilestirilm was under the headings of financial literacy.
Bu çalışmanın amacı “Medya okuryazarlığı ders kitabında yer alan konu, kazanım ve görsellerin finansal okuryazarlık açısından değerlendirilmesi” olarak belirlenmiştir. Ortaöğretim kademesinde 7. ve 8. sınıf düzeyinde öğrenimi gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı dersinin öğretim aracı olan ders kitabında yer alan konular, kazanımlar ve görseller finansal okuryazarlık açısından ele alınmıştır. Nitel araştırma deseninde tasarlanan çalışmada veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizine tabii tutularak yorumlanmıştır. Sonuç olarak medya okuryazarlığı ders kitabında yer alan beş öğrenme alanındaki 20 kazanımın içeriklerinin finansal okuryazarlık becerisi ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca medya okuryazarlığı ders kitabı konuları ile bu ders kitabında yer verilen görsellerin finansal okuryazarlık becerisi ile ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bu görseller, finansal okuryazarlıkla doğrudan ilişkili bilişim suçları, ikna aracı olarak reklamları içeren görseller, sosyal medya’nın avantajları, medya aracılığıyla iş imkânları, eğlence kültürü ve tüketim aracı olarak medya ve finansal okuryazarlık başlıkları altında kategorileştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 2 |