Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançlarını
belirlemek ve eğitim inançları ve demokratik tutumları arasındaki ilişkiyi
ortaya koymaktır. Nicel araştırma yöntemine göre desenlenen bu araştırma,
betimsel nitelik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim görmekte olan toplam 263 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında Yılmaz, Altınkurt,
Çokluk (2011) tarafından geliştirilen “Eğitim İnançları Ölçeği” ve Gözütok
(1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Mann Whitney U ve Spearman Sıra
Farkları Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre
öğretmen adaylarının en çok varoluşçu ve ilerlemeci eğitim felsefesini
benimsedikleri; eğitim felsefelerinin cinsiyet ve öğretmenlik programına göre
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri
ile demokratik tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2019 |
Acceptance Date | September 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |