Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri Üzerine Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Etkisi: Özel Öğretim Yöntemleri-II

Year 2020, , 2305 - 2318, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833540

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamına göre tasarlanan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersinin, fen bilimleri öğretmen adaylarının gök cisimleri konusunda TPAB ve alt bileşenleri üzerine olan etkisini araştırmaktır. Araştırmaya 4. sınıfta öğrenim gören 30 fen bilimleri öğretmen adayı (15 deney grubu, 15 kontrol grubu) katılmıştır. Dönüştürücü karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada müdahale deseni kullanılmıştır. Buna göre Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi, kontrol grubunda yüz yüze öğrenme ortamına göre, deney grubunda ise harmanlanmış öğrenme ortamına göre yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, vignetteye dayalı yarı yapılandırılmış görüşmeler ve ders planı hazırlama metodu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılırken, nicel verilerin analizinde ise Mann Whitney U Testi analizinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, gök cisimleri konusu kapsamında TPAB ve alt bileşenlerine ilişkin, deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre harmanlanmış öğrenme ortamı, gök cisimleri konusunda öğretmen adaylarının TPAB’ları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.

References

  • Alayyar, G., Fisser, P., & Voogt, J. (2012). Developing technological pedagogical content knowledge in pre-service science teachers: support from blended learning. Australasian Journal of Educational Technology, 28 (8), 1298-1316.
  • Andrews, L. (2002). Preparing general education pre-service teachers for inclusion: Web-enhanced case-based instruction. Journal of Special Education Technology, 17(3), 27–35.
  • Angeli, C. & Valanides, N. (2013). Technology mappıng: An approach for developıng technologıcal pedagogıcal content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 48, 199-221.
  • Avcı, B. (2017). Lego mindstorms robotik projelerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi, problem çözme becerileri ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Year 2020, , 2305 - 2318, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833540

Abstract

References

  • Alayyar, G., Fisser, P., & Voogt, J. (2012). Developing technological pedagogical content knowledge in pre-service science teachers: support from blended learning. Australasian Journal of Educational Technology, 28 (8), 1298-1316.
  • Andrews, L. (2002). Preparing general education pre-service teachers for inclusion: Web-enhanced case-based instruction. Journal of Special Education Technology, 17(3), 27–35.
  • Angeli, C. & Valanides, N. (2013). Technology mappıng: An approach for developıng technologıcal pedagogıcal content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 48, 199-221.
  • Avcı, B. (2017). Lego mindstorms robotik projelerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi, problem çözme becerileri ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Selcan Sungur Alhan 0000-0002-7621-2961

Ümit Şimşek This is me 0000-0003-2010-9321

Publication Date November 30, 2020
Acceptance Date November 9, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Sungur Alhan, S., & Şimşek, Ü. (2020). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri Üzerine Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Etkisi: Özel Öğretim Yöntemleri-II. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2305-2318. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833540

10037