Bu araştırmanın amacı, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamına göre tasarlanan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersinin, fen bilimleri öğretmen adaylarının gök cisimleri konusunda TPAB ve alt bileşenleri üzerine olan etkisini araştırmaktır. Araştırmaya 4. sınıfta öğrenim gören 30 fen bilimleri öğretmen adayı (15 deney grubu, 15 kontrol grubu) katılmıştır. Dönüştürücü karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada müdahale deseni kullanılmıştır. Buna göre Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi, kontrol grubunda yüz yüze öğrenme ortamına göre, deney grubunda ise harmanlanmış öğrenme ortamına göre yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, vignetteye dayalı yarı yapılandırılmış görüşmeler ve ders planı hazırlama metodu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılırken, nicel verilerin analizinde ise Mann Whitney U Testi analizinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, gök cisimleri konusu kapsamında TPAB ve alt bileşenlerine ilişkin, deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre harmanlanmış öğrenme ortamı, gök cisimleri konusunda öğretmen adaylarının TPAB’ları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
fen bilimleri öğretmen adayı harmanlanmış öğrenme ortamı teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |