Bu çalışmanın amacı, Yenimahalle İlçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarını ve bu algıların; cinsiyet, yaş, kıdem, branş, eğitim durumu, okuldaki hizmet süresi ve aynı müdürle çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Bu amaçla, 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında Ankara Yenimahalle İlçesinde görev yapan 11 resmi ilköğretim okulunda görevli 499 öğretmene anket dağıtılmış, 400 (%80) anketten cevap alınmıştır. Bu anketlerin 357 (%89) tanesi işlenmiştir. Toplanan verilerin analizi için, betimsel istatistik, t testi, tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) ve Scheffe testi kullanılmıştır. Bulgular, örgütsel adaletin üç alt boyutunun öğretmenlerce “yüksek” düzeyde algılandığını; fakat öğretmenlerin etkileşim adaleti algılarına göre daha yüksek olduğunu göstermektedir.
The aim of this study was to determine public primary school teachers’ perceptions of organizational justice and whether these perceptions differ across gender, age, tenure, branch, educational background, the period of service at school and the period of working with the same principles.The scale of the research was distributed to 499 teachers employed in 11 primary schools in Yenimahalle, the district of Ankara in education year 2011-2012. 400 (%80) scales were returned. 357 (%89) of these scales were analyzed. For data analysis, descriptive statics, t-test, one way-ANOVA and Scheffe test were used.The findings show that teachers’ perception levels of organizational justice and of its all dimensions are high, but the level of teachers’ perceptions of interactional justice is the higher than the other subdimensions.
Other ID | JA43AZ77NM |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |