Araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algılarını çizdikleri resimlerle belirleyebilmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmede, çizdikleri resimde ne anlatmak istediklerini açıklamışlardır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler kavramına yönelik dört tema oluşturulmuştur. Bu temalar; tarih odaklı sosyal bilgiler, coğrafya odaklı sosyal bilgiler, vatandaşlık bilgisi odaklı sosyal bilgiler ve disiplinlerarası yaklaşım odaklı sosyal bilgiler olarak sınıflandırılmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler genelde sosyal bilgiler kavramını tek bir disipline (tarih, coğrafya gibi) özgü resimler yaparak anlatmışlardır. Birden fazla disipline özgü resimler çizen öğrencilerin sosyal bilgilerin çok sayıda disiplinden yararlandığını fark ettikleri görülmektedir. Araştırma sonuçları program hazırlayıcılarının, akademisyenlerin, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin dikkate almasını gerektiren hususlar içermektedir.
Indicating the perception of primary school 6th grade students about social studies concept with pictures they drew is the aim of this research. Qualitative research method has been used within this work. Students have explained what they meant with their pictures through interviews. In the end of this research, four themes have been formed about the social studies concept. These themes are social studies focused on history, social studies focused on geography, social studies focused on citizenship knowledge and social studies focused on interdisciplinary approach. Students participated within this research explained social studies concept generally by drawing pictures particular to only one discipline (history, geography). It has been seen that students drawing pictures particular more than one discipline recognized that social studies utilize several disciplines. The results of this research include the situations those authorities of educational programs, academics, teachers of social studies and primary school should care about.
Other ID | JA43BP89DT |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |