Bu çalışma ile öğretmen adaylarının internet kullanımına ilişkin alışkanlıkları ve Web pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Tarama modeli ile desenlenen araştırma örneklemini, Adnan Menderes Eğitim Fakültesi son sınıf ve pedagojik formasyon eğitimini sürdüren 343 öğretmen adayı oluşmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda, Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri lehine ayrıca kendine ait bilgisayarı olan, daha sık internet ve sosyal ağ kullanan öğretmen adayları lehine anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürdükleri ortamlarda bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme ve internete erişim olanakları arttırılmalıdır.
In this study, it is aimed to investigate web pedagogical knowledge and the internet habits of pre-service teachers. Survey method is used in this study. Study group of this research consists of 343 pre-service teachers. 221 pre-service teachers of which are attending the last year at the departments of science, primary school, social science and 112 of which are receiving pedagogical formation at the Faculty of Education at Adnan Menderes University. Following the searches, there are significant differences in favor of seniors, having computer, often usage of internet and social networks. As a result, pre-service teachers' effective use of ICT in educational environments should be increased. The number of unit contents with more activities and model applications of information technologies should be increased in the curriculum.
Other ID | JA43FM72GF |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 1 |