BibTex RIS Cite

AN ANALYSIS OF DISCIPLINE PROBLEMS IN HIGH SCHOOL FROM THE VARIABLE OF GRADES

Year 2013, Volume: 21 Issue: 4, 1365 - 1376, 15.07.2016

Abstract

The aim of this study is to analyze discipline problems in high school according to the variable of class. The study is held on the disciplinary records of totally eight high schools formed of five in Diyarbakır city centre and three in the districts. The data is collected out of 1293 disciplinary events in records. These data are analyzed with percentage and frequency techniques of descriptive statistical techniques. In the totally 1293 disciplinary records of the high schools the rate of the 9th grade students is 36,50 %, 10th grade is 27,30 %, and 11th grade is 36,19. In the records, punished disciplinary actions can be analyzed in eleven categories.

References

  • Akar, N. (2006). Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneti- cilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Ashford, G., Queen J. A. And Algozzine, B. Mitchell, G. (2008). Perceptions and Records Of Violence İn Middle And High School. Behavioral Disorders, 33(4), 222-232.
  • Ayas, T. ve Pişkin, M. (2011). Lise Öğrencileri Arasındaki Zorbalık Olaylarının Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Okul Türü Bakımından İncelenmesi. İlköğretim Online, 10(2), 550-568, 2011.
  • Aydın B. (2011). Rehber Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Çözüm Önerileri. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(4), 2469-2481.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay R. (2009). 2000’li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Balay R. ve Sağlam, M. (2008). Sınıf İçi Olumsuz Davranışlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 4 (2),1-24.
  • Başar, H, (1998). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargı Matbaası.
  • Beşdok, D. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarını önleyebilme yeterliklerinin değerlendirilmesi (Kayseri İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Cemaloğlu, N. (2007). Disiplin İle İlgili Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Millî Eğitim, 175, 8-23.
  • Çapri, B., Balcı, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi İsten- meyen Davranışlara İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 89-102.
  • Çelik. V. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duman, T., Gelişli, Y., Çetin, Ş. (2004). Orta Öğretim Öğrencilerinin, Öğretmenlerin Sınıfta Disiplin Sağlama Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 281-292.
  • Güçlü, M. (2004). Ortaöğretim kurumlarında disiplin cezası alan öğrencilerin sosyo-ekono- mik yönden incelenmesi (Kayseri Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. (2012 Ocak 30)). Türkiye Göç ve Yerin- den Olmuş Nüfus Araştırması. Ankara.Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, < http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tgyona/TGYONA-AnaRapor.pdf > (2006, Aralık).
  • Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç, Z. (2006). Lise öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin yordanması. Yayımlanmamış Dok- tora Tezi. Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Korkmaz, A. (2009).İlköğretim Okullarında sınıf öğretmenlerin istenmeyen davranışları (Düzce İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kök, M. (2007). Ortaöğretim kurumlarındaki öğretmen, rehber öğretmen ve yöneticilerin ortaöğretim kurumları ödül ve disiplin yönetmeliğindeki ceza gerektiren davranışlar ile cezalara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Lewis, R. (30.01.2012 Ocak 30). Classroom discipline: Is adesire to empower students a he- alth hazard for teachers? < http://www.aare.edu.au/98pap/bur98098.htm> (1998)
  • Marzano, R. J., Marzano, J. S. ve Pickering, D. J. (2008) Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri. (Çev. Sibel Sakacı) İstanbul: Redhouse Eğitim Kitapları.
  • MEB. (2007). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği RG 19.1.2007/26408. 2007
  • MEB. (2011 Ekim 14). Okullarda Şiddetin 2006/26Önlenmesi<http://orgm.meb.gov.tr/Mev- zuat/genelgeler/okullardasiddet.html. >
  • MEB. (1931). Lise ve Orta Mektepler Talimatnamesi 17 Kânunusani 1931 RG Sayı: 1701
  • MEB. (1964). Lise ve Ortaokullar Yönetmeliği. RG 28.11.1964/11868
  • MEB. (1967). İlk Öğretmen Okulları Disiplin Yönetmeliği RG 11.07. 1967/12644
  • MEB. (1971). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Orta Dereceli Okulların Disiplin Yönetmeliği RG 3.11.1971/14004
  • MEB. (1975). Ortaokullar ve Ortaöğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği RG 12.11. 1975/15410
  • MEB. (1978). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Temel Eğitim II. Kademe (Ortaokul) İle Orta- öğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği RG 21.10. 1978/16441
  • MEB. (1995). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği RG 31.1.1995/22188
  • Okat, A. İ. (2006). Adana ili, genel lise ve endüstri meslek lisesi öğrencilerinin okuldaki kural dışı davranışlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özbay, Y. (1999). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Empati Yayınlar -yayın yeri yok
  • Özmen, F. Tonbul, T. (2010). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları (YİBO) Sınıflarında Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Aca- demy Education Sciences, 5(3), 1328-1342.
  • Sarpkaya, P. (2007) . Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Resmi Liselerdeki Öğrenci Di- siplin Sorunlarının Nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ( 22): 110-121.
  • Selçuk, Z. (2010). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranış- larına Yönelik Algıları ve Tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 67-80.
  • Sugai, G. And Horner, R. (2002). The Evolution of Discipline Practices: School-Wide Positive Behavior Supports. Behavior Supports, Child & Family Behavior Therapy, 24 (1-2), 23-50.
  • Yahaya, A., Ramli, J., Hashim, S., İbrahim, M. A., Abd Rahman, R. R. R., Yahaya, N. (2009). Discipline Problems among Secondary School Students in Johor Bahru, Malaysia. European Journal of Social Sciences, 11, (4 ), 559-575.
  • Yaman, E. Kocabaşoğlu, N. (2011). Zorbalığa Farklı bir Bakış: Öğrencilerin Öğretmenlerine Zorbalık Yaptığı bir Dikey Zorbalık Araştırması. İlköğretim Online, 10(2), 653-666.
  • Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yılmaz, F. (2011). Sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yön- temleri (Şırnak İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.

LİSE DİSİPLİN SORUNLARININ SINIF DEĞİŞKENİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2013, Volume: 21 Issue: 4, 1365 - 1376, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin işlemiş oldukları disiplin suçlarını sınıf düzeyi değişkenine göre incelemektir. Çalışma, 1990–2000 yılları arasında Diyarbakır il merkezinden beş; ilçelerinden de üç olmak üzere toplam sekiz lisenin disiplin kayıtları üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın modeli, betimsel taramadır. Veriler, liselerdeki disiplin defterlerinde kayıtlı toplam 1293 disiplin olayından oluşturulmuştur. Bu veriler, betimsel istatistik tekniklerinden yüzde ve frekans ile analiz edilmiştir. Liselerin disiplin defterlerinde kayıtlı toplam 1260 disiplin suçunda 9. sınıf öğrencilerin oranı %36,50, 10. sınıf öğrencilerin oranı %27,30, 11. sınıf öğrencilerin oranı 36,19’dur. Disiplin defterine kayıtlı ve cezalandırılan disiplin suçları tür olarak on bir kategoride yer almaktadır.

References

  • Akar, N. (2006). Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneti- cilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Ashford, G., Queen J. A. And Algozzine, B. Mitchell, G. (2008). Perceptions and Records Of Violence İn Middle And High School. Behavioral Disorders, 33(4), 222-232.
  • Ayas, T. ve Pişkin, M. (2011). Lise Öğrencileri Arasındaki Zorbalık Olaylarının Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Okul Türü Bakımından İncelenmesi. İlköğretim Online, 10(2), 550-568, 2011.
  • Aydın B. (2011). Rehber Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Çözüm Önerileri. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(4), 2469-2481.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay R. (2009). 2000’li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Balay R. ve Sağlam, M. (2008). Sınıf İçi Olumsuz Davranışlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 4 (2),1-24.
  • Başar, H, (1998). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargı Matbaası.
  • Beşdok, D. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarını önleyebilme yeterliklerinin değerlendirilmesi (Kayseri İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Cemaloğlu, N. (2007). Disiplin İle İlgili Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Millî Eğitim, 175, 8-23.
  • Çapri, B., Balcı, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi İsten- meyen Davranışlara İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 89-102.
  • Çelik. V. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duman, T., Gelişli, Y., Çetin, Ş. (2004). Orta Öğretim Öğrencilerinin, Öğretmenlerin Sınıfta Disiplin Sağlama Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 281-292.
  • Güçlü, M. (2004). Ortaöğretim kurumlarında disiplin cezası alan öğrencilerin sosyo-ekono- mik yönden incelenmesi (Kayseri Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. (2012 Ocak 30)). Türkiye Göç ve Yerin- den Olmuş Nüfus Araştırması. Ankara.Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, < http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tgyona/TGYONA-AnaRapor.pdf > (2006, Aralık).
  • Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç, Z. (2006). Lise öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin yordanması. Yayımlanmamış Dok- tora Tezi. Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Korkmaz, A. (2009).İlköğretim Okullarında sınıf öğretmenlerin istenmeyen davranışları (Düzce İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kök, M. (2007). Ortaöğretim kurumlarındaki öğretmen, rehber öğretmen ve yöneticilerin ortaöğretim kurumları ödül ve disiplin yönetmeliğindeki ceza gerektiren davranışlar ile cezalara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Lewis, R. (30.01.2012 Ocak 30). Classroom discipline: Is adesire to empower students a he- alth hazard for teachers? < http://www.aare.edu.au/98pap/bur98098.htm> (1998)
  • Marzano, R. J., Marzano, J. S. ve Pickering, D. J. (2008) Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri. (Çev. Sibel Sakacı) İstanbul: Redhouse Eğitim Kitapları.
  • MEB. (2007). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği RG 19.1.2007/26408. 2007
  • MEB. (2011 Ekim 14). Okullarda Şiddetin 2006/26Önlenmesi<http://orgm.meb.gov.tr/Mev- zuat/genelgeler/okullardasiddet.html. >
  • MEB. (1931). Lise ve Orta Mektepler Talimatnamesi 17 Kânunusani 1931 RG Sayı: 1701
  • MEB. (1964). Lise ve Ortaokullar Yönetmeliği. RG 28.11.1964/11868
  • MEB. (1967). İlk Öğretmen Okulları Disiplin Yönetmeliği RG 11.07. 1967/12644
  • MEB. (1971). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Orta Dereceli Okulların Disiplin Yönetmeliği RG 3.11.1971/14004
  • MEB. (1975). Ortaokullar ve Ortaöğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği RG 12.11. 1975/15410
  • MEB. (1978). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Temel Eğitim II. Kademe (Ortaokul) İle Orta- öğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği RG 21.10. 1978/16441
  • MEB. (1995). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği RG 31.1.1995/22188
  • Okat, A. İ. (2006). Adana ili, genel lise ve endüstri meslek lisesi öğrencilerinin okuldaki kural dışı davranışlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özbay, Y. (1999). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Empati Yayınlar -yayın yeri yok
  • Özmen, F. Tonbul, T. (2010). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları (YİBO) Sınıflarında Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Aca- demy Education Sciences, 5(3), 1328-1342.
  • Sarpkaya, P. (2007) . Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Resmi Liselerdeki Öğrenci Di- siplin Sorunlarının Nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ( 22): 110-121.
  • Selçuk, Z. (2010). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranış- larına Yönelik Algıları ve Tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 67-80.
  • Sugai, G. And Horner, R. (2002). The Evolution of Discipline Practices: School-Wide Positive Behavior Supports. Behavior Supports, Child & Family Behavior Therapy, 24 (1-2), 23-50.
  • Yahaya, A., Ramli, J., Hashim, S., İbrahim, M. A., Abd Rahman, R. R. R., Yahaya, N. (2009). Discipline Problems among Secondary School Students in Johor Bahru, Malaysia. European Journal of Social Sciences, 11, (4 ), 559-575.
  • Yaman, E. Kocabaşoğlu, N. (2011). Zorbalığa Farklı bir Bakış: Öğrencilerin Öğretmenlerine Zorbalık Yaptığı bir Dikey Zorbalık Araştırması. İlköğretim Online, 10(2), 653-666.
  • Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yılmaz, F. (2011). Sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yön- temleri (Şırnak İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
There are 45 citations in total.

Details

Other ID JA43NG58NJ
Journal Section Review Article
Authors

Burhan Akpınar This is me

Faysal Özdaş

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Akpınar, B., & Özdaş, F. (2016). AN ANALYSIS OF DISCIPLINE PROBLEMS IN HIGH SCHOOL FROM THE VARIABLE OF GRADES. Kastamonu Education Journal, 21(4), 1365-1376.

10037