Lots of studies have been conducted about misconceptions in chemistry since 1998 and it is
still a research area in chemistry education. Because of the wide usage of the misconceptions in
chemistry education, it is essential to draw a framework about the misconceptions in chemistry
education. Content analysis is conducted to analyze master thesis and doctoral thesis in subject
of misconceptions in chemistry education, which are published between 2005 and 2015 in
Turkey. Result of the study indicates that quantitative methods are preferred in master thesis,
on the other hand mixed type methods are preferred in doctoral thesis.
Ülkemizde 1998 yılından itibaren, kimya eğitimi alanında kavram yanılgıları konusunda,
çok sayıda araştırma yapılmış ve günümüze kadar da devam ettirilmiştir. Bu konuda yapılan
çalışmaların çokluğu, konu hakkında genel çerçevenin belirlenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.
Çalışmada, Türkiye’de 2005 ve 2015 yılları arasında kimya eğitimi alanındaki kavram
yanılgıları ile ilgili tamamlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir içerik analizi
yapılmıştır. Yüksek lisans tezlerinde daha çok kavram testlerinin, tutum ölçeğinin ve başarı
testlerinin kullanılmasının daha çok nicel araştırmaları içermesinden, doktora düzeyinde ise
en fazla mülakat ile veri toplanmasının daha çok tümleşik araştırma türünde çalışılmasından
kaynaklandığı düşünülmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2017 |
Acceptance Date | May 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 3 |