Bu araştırmanın amacı
sosyal ağ paylaşım sitelerinin öğretmen adaylarının okuma alışkanlığı üzerine
etkisini anlamaya çalışmaktadır. Katılımcı grubunu Kastamonu Üniversitesi
Eğitim Fakültesinde çeşitli sınıf seviyelerinde okuyan 20 kadın ve 9 erkek
olmak üzere toplam 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında
nitel veri toplama tekniklerinden biri olan yazışma tekniğinden
yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından bir anket formu hazırlanmıştır.
Ankette yer alan dört soru ile sosyal ağ paylaşım sitelerinin günlük yaşama etkileri,
bu sitelerde katılımcıların ne tür paylaşımlar yaptıkları, sosyal ağ paylaşım
sitelerinde kimleri takip ettikleri ve sosyal ağ paylaşım sitelerini
kullanmalarının kitap okuma alışkanlıkları üzerindeki etkisi tespit edilmek
istenmiştir. Anketlerden elde edilen veriler üzerinde betimsel analiz
yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre sosyal ağ paylaşım siteleri ile
öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları daha fazla artmıştır. Öğretmen
adayları güncel haberlerden hızlı bir şekilde haberdar oldukları için sosyal ağ
paylaşım sitelerinin günlük yaşamlarına olumlu etkileri olduğunu ifade
etmektedirler. Çalışmanın diğer sonuçlarına göre öğretmen adayları sosyal ağ
paylaşım sitelerinin hayatları sanallaştırdığını, bireylerin zamanlarının büyük
çoğunluğunu kaybetmelerine neden olduğunu, iletişimi değiştirdiğini,
toplum yapısını
bozduğunu ve bireyleri sosyal çevrelerinden uzaklaştırdığını düşünmektedirler.
The aim of this research to understand social network sites’ effects on reading habit of teacher candidates. 20 females and 9 males who studied several grades in Kastamonu University composed participant group. In collecting the data correspondence technique was used. Questionnaire forms were prepared by researchers to be asked each of teacher candidates. Questionnaire forms include four questions; social network sites’ effects on daily life, what kind of shares made by the participants, whom to followed by the participants and social network sites’ effects on reading habit of teacher candidates. Descriptive analysis was conducted on data obtained form the questionnaire forms. According the findings of this research, teacher candidates’ reading habit has strengthened with social network sites. Additionally, teacher candidates state that social network sites had a positive impact on their daily life. On the other hand, teacher candidates expressed that social network sites virtualized their lives , wasting of individual’s time, changing of communication, disrupting the structure of society and away from the social environments from individuals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |