Bu çalışmanın amacı 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerin yakın
çevrelerinde bulunan biyoçeşitlilik ile ilgili farkındalık düzeylerini
araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi 2015-2016 eğitim öğretim yılında Antalya
ilinde okuyan 460 öğrenciden oluşmaktadır. Resimleri verilen bitki ve
hayvanların sorulduğu anketin sonuçlarına göre öğrencilerin hayvanlarda biyoçeşitlilik
konusundaki farkındalıklarının erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre daha
yüksek olduğu, bitkilerde biyoçeşitlilikle ilgili farkındalık açısından erkek
ve kız öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Öğrencilerin biyoçeşitlilik konusundaki farkındalıklarına anne ve baba
eğitiminin, ailenin gelir düzeyinin, öğrencinin doğa ile ilgili bir televizyon
programı takip etmesinin istatistiksel olarak etkili olmadığı görülmüştür. Bunların
yanında evde hayvan besleyenlerin beslemeyenlere göre hayvanları tanıma düzeylerinin
daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
The
purpose of this study is to examine 5th 6th 7th and 8th grade students
‘awareness of the biodiversity around their environment. The sample consisted
of 460 5th 6th 7th and 8th grade elementary students, in Antalya in 2015-2016
education year. Students were asked for to write the names of the animals and
plants beside the pictures. According to the result of the study, the awareness
of the boys regarding the animals is higher than those of girls’. However there
has been no significant difference between boys and girls with respect to
awareness of the plants. It has been observed that the educational level of students’
parents, their income, students’ interest in documentaries have no significant
effect on students’ awareness of the biodiversity. Except these, it
has been found that those who have pets at home have higher levels of
recognition of animals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | August 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |