Research Article
BibTex RIS Cite

İzmir’de Michelin Rehberi Bib Gourmand Listesinde Yer Alan Restoranların Tripadvisor Yorumlarının Değerlendirilmesi

Year 2025, Volume: 18 Issue: 6, 3404 - 3417, 20.11.2025
https://doi.org/10.35674/kent.1712040

Abstract

İzmir Türkiye’de Michelin Rehberine dâhil olan önemli şehirlerden biridir. Bu araştırmada İzmir ilinde bulunan Michelin Rehberi Bib Gourmand listesinde yer alan restoranların Tripadvisor yorumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada söz konusu restoranlara ait son 3 yılda yapılmış olan 184 adet Tripadvisor yorumu nitel içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Yorumların içerik analizleri sonucunda memnuniyetler ve şikâyetler isminde iki farklı tema belirlenmiştir. Her bir tema yiyecek/içecek, hizmet/çalışanlar, fiziksel ortam, menü, temizlik/hijyen, fiyat/eder ve diğer gibi kategoriler oluşmakta olup, ayrıca her bir kategori de birbirinden faklı kodlardan oluşmaktadır. Analiz edilen Tripadvisor yorumları değerlendirildiğinde; restoranların önemli bir kısmının son 3 yıldır aldıkları puanların genel puanlarından daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca analizler sonucunda müşterilerin yemeklerin lezzetli ve özenli olduğunu sıklıkla tekrarladıkları belirlenmiştir. Yemeklerin lezzetli olması kadar görüş birliği olmasa da yorumlarda işletme çalışanlarının güler yüzlü, samimi, ilgili ve kibar olduğu; atmosferin dikkat çekici ve mekânların ferah olduğu yorumlarda tekrarlanmıştır. Yemeklerin lezzetli olduğunu düşünenler kadar olmasa da yemeklerin lezzetsiz, sunumların özensiz olduğu da yorumlarda tekrarlanmıştır. İşletme çalışanlarına yönelik olumlu görüşten daha çok olumsuz görüş birliği olduğu; çalışanların ilgisiz, kaba/egolu ve asık suratlı oldukları yoğun bir şekilde tekrarlanmıştır. Müşterilerin bir kısmı İşletmelerin uyguladıkları fiyat politikasının hizmete göre kabul edilebilir seviyede olduğunu düşünmesine karşın, fiyatların fahiş olduğu daha sık bir şekilde tekrarlanmıştır.

Ethical Statement

Bu çalışma için etik kurul iznine gerek olmayıp, buna ilişkin ıslak imzalı onam formu, süreç dosyasına eklenmiştir.

Supporting Institution

-

Thanks

-

References

  • Akay, E., Yılmaz, İ. ve Çiçek, A. (2023). Michelin Yeşil Yıldız Kriterlerinin Zincir İşletmeler Tarafından Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(9): 1182-1197. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1276
  • Akça, İ. ve Demir, Ö. (2024). The Relationship Between Supervisor Autonomy Support, Creativity, and Employee Service Performance: Evidence From Michelin Restaurants. International Journal of Gastronomy and Food Science, 37, 100999. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2024.100999
  • Aksu, S. C. (2025) Uluslararası restoran derecelendirme sistemleri. Y. Oğan (Ed.), Gastronomi Alanında Tematik Araştırmalar V içinde (100-112. Ss.). Çizgi Kitabevi.
  • Altıntaş, V. ve Hazarhun, E. (2020). İzmir’in gastronomi turizmi potansiyeline turist rehberlerinin bakış açıları. International Journal of Applied Economic and Finance Studies, 5(2), 13-36.
  • Andaş, Ş., & Yakut Aymankuy, Ş. (2024). Türkiye’de Michelin Rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2024, 7(1), 164-175. https://doi.org/10.33083/joghat.2024.393
  • Apak, Ö. C. & Nazikgül, M. (2025). Michelin Rehberinde Yer Alan Restoran Menülerinin Türk Mutfağı Kapsamında İncelenmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism, Recreation and Sports Sciences (ATRSS), 8 (1): 54-71. https://doi.org/10.53353/atrss.1487154
  • Baldwin, W., Wong, W. C. W., & Leung, V. T. Y. (2023). The Transference of Cuisine and Michelin Rated Chinese Restaurants: A Chef's Perspective of Chineseness in Hong Kong. International Journal of Gastronomy and Food Science, 34, 100817. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100817
  • Batat, W., (2020). Pillars of sustainable food experiences in the luxury gastronomy sector: a qualitative exploration of Michelin-starred chefs’ motivations. Journal of Retailing Consumer Services 57, 102255 https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102255
  • Bilge, F. A., Cabi, A., & Şahin, İ. (2021). Gastronomi turizminde Michelin rehberi etkisinin gastronomi öğrencilerince bilinirliği. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (6), 121-139.
  • Castillo-Manzano, J. I., & Zarzoso, Á. (2023). Towards “a Sky Full of Michelin Stars”. International Journal of Gastronomy and Food Science, 32, 100738. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100738
  • Chiang, C. F. ve Guo, H. W. (2021). Consumer perceptions of the Michelin Guide and attitudes toward Michelin-starred restaurants. International Journal of Hospitality Management, 93, 102793. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102793
  • Çavuş, O. ve Nazik, M.H. (2022). Michelin Yıldızlı Restoranlarda Başarı Faktörleri ve Standartların Tespit Edilmesi: İspanya San Sebastian Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 137-161. https://doi.org/10.32572/guntad.993924
  • Dalgıç, A. (2023). Restoran işletmelerine yapılan olumsuz yorumları ChatGPT değerlendirebilir mi? TripAdvisor’da bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15(4), 3069-3080. https://doi.org/10.20491/isarder.2023.1766
  • Demir, Y. (2025). Michelin Yeşil Yıldızı'na Sahip Restoranlarla İlgili Müşteri Deneyim ve Algılamalarının Analizi: Google Haritalar Örneği. Igdir University Journal of Social Sciences/Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38). 118-135. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1496079
  • Eren R. & Çelik M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138
  • Hökelekli, N. A. ve Yıldız, E. (2024). Gaziantep Restoranlarına Yönelik Yorumların İçerik Analizi ile İncelenmesi: TripAdvisor Örneği, 12(3), 1506-1524. https://doi.org/10.21325/jotags.2024.1448
  • Karpik, L., 2000. Le Guide Rouge Michelin. Sociol Travail 42 (3), 369–389. https://doi.org/10.4000/sdt.36855
  • Kayış, V. (2024). Atıksız Mutfak Yönetimi: Türkiye'de Michelin Rehberindeki Yıldızlı Restoranlar Üzerine Bir Araştırma. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü.
  • Kızıltepe, Z. (2017). İçerik analizi nedir? Nasıl oluşmuştur? F.N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları içinde (253-266). Anı Yayıncılık.
  • Michelin (2025). İzmir. https://guide.michelin.com/tr/en/izmir/restaurants. Erişim Tarihi: 24.05.2025
  • Michelin (2025). Turkey. https://guide.michelin.com/tr/en/selection/turkey/restaurants. Erişim Tarihi: 24.05.2025
  • Moreno-Gené, J., Daries, N., & Cristobal-Fransi, E. (2023). Effects of Restaurant Expenses on Enhanced Profitability: Do Michelin-Starred Restaurants Perform Differently?. International Journal of Gastronomy and Food Science, 34, 100811. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100811
  • Olaru, G. O. (2023). Michelin Yıldızı’nın Gastronomi Turizmine Etkisi: Sosyal Medya’da Tüketici Yorumlarına Dair Bir Araştırma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 422-442. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1348453
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi Müşteri Yorumları: Tripadvisor’da Çorum Restoranları Üzerine İnceleme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1): 610-622. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.683
  • Temizkan, S. P. ve Aktepe, B. (2023). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerinin Michelin Yıldızlı Restoranlardaki Çalışma Deneyimi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(4), 1619-1638. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.358
  • Tırpancı, İ., ve Bucak, T. (2025). Michelin Rehberi’nde Yer Alan İşletmelerin İzmir Gastronomi Turizminin Tanıtımına Etkisi. International Journal of Contemporary Tourism Research, 9(1), 96-108. http://doi.org/10.30625/ijctr.1600993
  • Tripadvisor (2025). https://www.tripadvisor.com.tr/ Erişim Tarihi: 29.05.2025
  • Uçuk, C. (2025). Tekirdağ Restoranlarındaki Misafir Deneyimlerine Yönelik Tripadvisor Yorumlarının Netnografik Analizi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 17 (1), 551-563. https://doi.org/10.20491/isarder.2025.1989
  • Uğuzoğlu, A. (2021). Mıchelın Rehberi’nin Türkiye Gastronomi Turizmine Olası Etkileri. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yarış, A. ve Arıcı, A. A. (2023). Türkiye’de Bulunan Michelin Yıldızlı Restoranlara Yapılan Çevrimiçi Yorumların Analizi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2023, 6(4), 1923-1932. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.380
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2): 241-250.
  • Yazıcı Ayyıldız, A. (2020). Şirince’de Faaliyette Bulunan Yiyecek ve İçecek İşletmelerinin Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 2960-2973. https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.519
  • Yazıcı Ayyıldız, A. ve Kuday, M. (2023). İstanbul’da bulunan Michelin yıldızlı restoranların Tripadvisor yorumlarının değerlendirilmesi, Journal of Hospitality and Tourism Issues, Vol. 5, (1), 54-67. https://doi.org/10.51525/johti.1271942
  • Yetgin, D., Keküç, M. ve Şayin, M. (2020). Restoranlara Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8(3), 2090-2109. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.650
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilim¬lerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Seçkin Yayıncılık.

Evaluation of Tripadvisor Reviews of Restaurants Listed in Michelin Guide Bib Gourmand in Izmir

Year 2025, Volume: 18 Issue: 6, 3404 - 3417, 20.11.2025
https://doi.org/10.35674/kent.1712040

Abstract

Izmir is one of the important cities in Türkiye included in the Michelin Guide. This study aims to examine the Tripadvisor reviews of restaurants in Izmir that are listed in the Michelin Guide Bib Gourmand. In this study, 184 Tripadvisor reviews made in the last 3 years for the restaurants in question were analyzed using qualitative content analysis. As a result of the content analysis of the reviews, two different themes were identified: satisfaction and complaints. Each theme consists of categories such as food/beverage, service/staff, physical environment, menu, cleanliness/hygiene, price/value, and others, and each category also consists of different codes. When the analyzed Tripadvisor reviews were evaluated, it was determined that a significant portion of restaurants had received scores lower than their overall scores over the past three years. Furthermore, the analysis revealed that customers frequently mentioned that the food was delicious and carefully prepared. Although there is no consensus on the deliciousness of the food, the reviews repeatedly mention that the staff are friendly, sincere, attentive, and polite; the atmosphere is appealing, and the premises are spacious. While not as many people commented that the food was delicious, it was repeatedly mentioned that the food was tasteless and the presentation was careless. There was more consensus on negative opinions about the staff than positive ones; it was repeatedly stated that the staff were indifferent, rude/arrogant, and sullen. While some customers think the pricing policy implemented by the businesses is acceptable given the service, the prices being exorbitant has been mentioned more frequently.

Ethical Statement

Bu çalışma için etik kurul iznine gerek olmayıp, buna ilişkin ıslak imzalı onam formu, süreç dosyasına eklenmiştir.

Supporting Institution

-

Thanks

-

References

  • Akay, E., Yılmaz, İ. ve Çiçek, A. (2023). Michelin Yeşil Yıldız Kriterlerinin Zincir İşletmeler Tarafından Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(9): 1182-1197. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1276
  • Akça, İ. ve Demir, Ö. (2024). The Relationship Between Supervisor Autonomy Support, Creativity, and Employee Service Performance: Evidence From Michelin Restaurants. International Journal of Gastronomy and Food Science, 37, 100999. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2024.100999
  • Aksu, S. C. (2025) Uluslararası restoran derecelendirme sistemleri. Y. Oğan (Ed.), Gastronomi Alanında Tematik Araştırmalar V içinde (100-112. Ss.). Çizgi Kitabevi.
  • Altıntaş, V. ve Hazarhun, E. (2020). İzmir’in gastronomi turizmi potansiyeline turist rehberlerinin bakış açıları. International Journal of Applied Economic and Finance Studies, 5(2), 13-36.
  • Andaş, Ş., & Yakut Aymankuy, Ş. (2024). Türkiye’de Michelin Rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2024, 7(1), 164-175. https://doi.org/10.33083/joghat.2024.393
  • Apak, Ö. C. & Nazikgül, M. (2025). Michelin Rehberinde Yer Alan Restoran Menülerinin Türk Mutfağı Kapsamında İncelenmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism, Recreation and Sports Sciences (ATRSS), 8 (1): 54-71. https://doi.org/10.53353/atrss.1487154
  • Baldwin, W., Wong, W. C. W., & Leung, V. T. Y. (2023). The Transference of Cuisine and Michelin Rated Chinese Restaurants: A Chef's Perspective of Chineseness in Hong Kong. International Journal of Gastronomy and Food Science, 34, 100817. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100817
  • Batat, W., (2020). Pillars of sustainable food experiences in the luxury gastronomy sector: a qualitative exploration of Michelin-starred chefs’ motivations. Journal of Retailing Consumer Services 57, 102255 https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102255
  • Bilge, F. A., Cabi, A., & Şahin, İ. (2021). Gastronomi turizminde Michelin rehberi etkisinin gastronomi öğrencilerince bilinirliği. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (6), 121-139.
  • Castillo-Manzano, J. I., & Zarzoso, Á. (2023). Towards “a Sky Full of Michelin Stars”. International Journal of Gastronomy and Food Science, 32, 100738. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100738
  • Chiang, C. F. ve Guo, H. W. (2021). Consumer perceptions of the Michelin Guide and attitudes toward Michelin-starred restaurants. International Journal of Hospitality Management, 93, 102793. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102793
  • Çavuş, O. ve Nazik, M.H. (2022). Michelin Yıldızlı Restoranlarda Başarı Faktörleri ve Standartların Tespit Edilmesi: İspanya San Sebastian Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 137-161. https://doi.org/10.32572/guntad.993924
  • Dalgıç, A. (2023). Restoran işletmelerine yapılan olumsuz yorumları ChatGPT değerlendirebilir mi? TripAdvisor’da bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15(4), 3069-3080. https://doi.org/10.20491/isarder.2023.1766
  • Demir, Y. (2025). Michelin Yeşil Yıldızı'na Sahip Restoranlarla İlgili Müşteri Deneyim ve Algılamalarının Analizi: Google Haritalar Örneği. Igdir University Journal of Social Sciences/Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38). 118-135. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1496079
  • Eren R. & Çelik M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138
  • Hökelekli, N. A. ve Yıldız, E. (2024). Gaziantep Restoranlarına Yönelik Yorumların İçerik Analizi ile İncelenmesi: TripAdvisor Örneği, 12(3), 1506-1524. https://doi.org/10.21325/jotags.2024.1448
  • Karpik, L., 2000. Le Guide Rouge Michelin. Sociol Travail 42 (3), 369–389. https://doi.org/10.4000/sdt.36855
  • Kayış, V. (2024). Atıksız Mutfak Yönetimi: Türkiye'de Michelin Rehberindeki Yıldızlı Restoranlar Üzerine Bir Araştırma. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü.
  • Kızıltepe, Z. (2017). İçerik analizi nedir? Nasıl oluşmuştur? F.N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları içinde (253-266). Anı Yayıncılık.
  • Michelin (2025). İzmir. https://guide.michelin.com/tr/en/izmir/restaurants. Erişim Tarihi: 24.05.2025
  • Michelin (2025). Turkey. https://guide.michelin.com/tr/en/selection/turkey/restaurants. Erişim Tarihi: 24.05.2025
  • Moreno-Gené, J., Daries, N., & Cristobal-Fransi, E. (2023). Effects of Restaurant Expenses on Enhanced Profitability: Do Michelin-Starred Restaurants Perform Differently?. International Journal of Gastronomy and Food Science, 34, 100811. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100811
  • Olaru, G. O. (2023). Michelin Yıldızı’nın Gastronomi Turizmine Etkisi: Sosyal Medya’da Tüketici Yorumlarına Dair Bir Araştırma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 422-442. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1348453
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi Müşteri Yorumları: Tripadvisor’da Çorum Restoranları Üzerine İnceleme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1): 610-622. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.683
  • Temizkan, S. P. ve Aktepe, B. (2023). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerinin Michelin Yıldızlı Restoranlardaki Çalışma Deneyimi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(4), 1619-1638. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.358
  • Tırpancı, İ., ve Bucak, T. (2025). Michelin Rehberi’nde Yer Alan İşletmelerin İzmir Gastronomi Turizminin Tanıtımına Etkisi. International Journal of Contemporary Tourism Research, 9(1), 96-108. http://doi.org/10.30625/ijctr.1600993
  • Tripadvisor (2025). https://www.tripadvisor.com.tr/ Erişim Tarihi: 29.05.2025
  • Uçuk, C. (2025). Tekirdağ Restoranlarındaki Misafir Deneyimlerine Yönelik Tripadvisor Yorumlarının Netnografik Analizi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 17 (1), 551-563. https://doi.org/10.20491/isarder.2025.1989
  • Uğuzoğlu, A. (2021). Mıchelın Rehberi’nin Türkiye Gastronomi Turizmine Olası Etkileri. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yarış, A. ve Arıcı, A. A. (2023). Türkiye’de Bulunan Michelin Yıldızlı Restoranlara Yapılan Çevrimiçi Yorumların Analizi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2023, 6(4), 1923-1932. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.380
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2): 241-250.
  • Yazıcı Ayyıldız, A. (2020). Şirince’de Faaliyette Bulunan Yiyecek ve İçecek İşletmelerinin Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 2960-2973. https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.519
  • Yazıcı Ayyıldız, A. ve Kuday, M. (2023). İstanbul’da bulunan Michelin yıldızlı restoranların Tripadvisor yorumlarının değerlendirilmesi, Journal of Hospitality and Tourism Issues, Vol. 5, (1), 54-67. https://doi.org/10.51525/johti.1271942
  • Yetgin, D., Keküç, M. ve Şayin, M. (2020). Restoranlara Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8(3), 2090-2109. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.650
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilim¬lerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Özkan Demir 0000-0002-7994-2564

Early Pub Date November 20, 2025
Publication Date November 20, 2025
Submission Date June 2, 2025
Acceptance Date September 15, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 18 Issue: 6

Cite

APA Demir, Ö. (2025). İzmir’de Michelin Rehberi Bib Gourmand Listesinde Yer Alan Restoranların Tripadvisor Yorumlarının Değerlendirilmesi. Kent Akademisi, 18(6), 3404-3417. https://doi.org/10.35674/kent.1712040

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Information, Communication, Culture, Art and Media Services (ICAM Network) | www.icamnetwork.net
Address: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net