Research Article
BibTex RIS Cite

Otel İşletmelerinin İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Mezunlarından B eklentileri: İstanbul'daki 5 Y ıldızlı Otellerin İletişim Yöneticilerinin Görüşleri

Year 2009, Issue: 9, 105 - 127, 06.10.2009

Abstract

Hizmet sektörünün, 24 saat faaliyet gösteren işletmeleri olan otellerin halkla ilişkiler/
kurumsal iletişim ofisleri, kurumsal itibar yönetimi sürecinde misafir memnuniyetinin
sağlanması açısından büyük sorumluluk taşımaktadır. Konuklarla yüz yüze temasın gerçekleştiği
ve otellerin hedef gruplara tanıtımını üstlenen iletişim ofislerinde, iletişim fakültelerinde
halkla ilişkiler eğitimini alan gençlerin görev alabilmesi için, sektörel beklentilerin bilinmesi
gerekmektedir. Buradan yola çıkarak, farklı sermaye yapılarına sahip ya da farklı ülke
ve kültürlerden gelen konukları ağırlayan otellerin, iletişim ofislerinde ihtiyaç duydukları personel
profilinin bu çalışmada ortaya konması hedeflenmiştir. Araştırmada, İstanbul'da faaliyet
gösteren 5 yıldızlı otellerin iletişim yöneticilerine yönelik hazırlanan, anket tipi soru
formu ile veri toplanmaya çalışılmıştır. Elde edilen veriler hem otelcilik sektöründe personel
ihtiyacının tanımlanmasına ( bu yolla halkla ilişkiler eğitim planlaması boyutuna da dikkat
çekilecektir) hem de İstanbul'daki otellerin mevcut iletişim yöneticilerinin profillerini (örnek
oluşturması açısından) ortaya koymaya yönelik olarak değerlendirilecektir.

References

  • Aydede Ceyda (2007) Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları: İstanbul.
  • Eraslan Yayınoğlu Pınar (2007) Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler, Birsen Yayınevi: İstanbul.
  • Hendrix Jerry A. (2001) Public Relation Cases, Thomson Learing: USA
  • Hunt Todd, Grunig James E. (1994) Public Relations Techniques, Harourt Brace College Publishers : USA
  • Peltekoğlu Filiz (2001) Halkla ilişkilere Nedir ?, Beta Yayınları: İstanbul.
  • Oskay Ünsal (2001) 2. Ulusal İletişim Kongresi Kitapçığı, İstanbul.
  • Theaker Alison (2006} Halkla ilişkilerin El Kitabı , Çev., Murat Yaz, İstanbul:Mediacat Kitapları.
Year 2009, Issue: 9, 105 - 127, 06.10.2009

Abstract

References

  • Aydede Ceyda (2007) Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları: İstanbul.
  • Eraslan Yayınoğlu Pınar (2007) Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler, Birsen Yayınevi: İstanbul.
  • Hendrix Jerry A. (2001) Public Relation Cases, Thomson Learing: USA
  • Hunt Todd, Grunig James E. (1994) Public Relations Techniques, Harourt Brace College Publishers : USA
  • Peltekoğlu Filiz (2001) Halkla ilişkilere Nedir ?, Beta Yayınları: İstanbul.
  • Oskay Ünsal (2001) 2. Ulusal İletişim Kongresi Kitapçığı, İstanbul.
  • Theaker Alison (2006} Halkla ilişkilerin El Kitabı , Çev., Murat Yaz, İstanbul:Mediacat Kitapları.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Tuğçe Gürel This is me

Publication Date October 6, 2009
Submission Date August 10, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 9

Cite

APA Gürel, T. (2009). Otel İşletmelerinin İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Mezunlarından B eklentileri: İstanbul’daki 5 Y ıldızlı Otellerin İletişim Yöneticilerinin Görüşleri. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(9), 105-127.