Hizmet sektörünün, 24 saat faaliyet gösteren işletmeleri olan otellerin halkla ilişkiler/
kurumsal iletişim ofisleri, kurumsal itibar yönetimi sürecinde misafir memnuniyetinin
sağlanması açısından büyük sorumluluk taşımaktadır. Konuklarla yüz yüze temasın gerçekleştiği
ve otellerin hedef gruplara tanıtımını üstlenen iletişim ofislerinde, iletişim fakültelerinde
halkla ilişkiler eğitimini alan gençlerin görev alabilmesi için, sektörel beklentilerin bilinmesi
gerekmektedir. Buradan yola çıkarak, farklı sermaye yapılarına sahip ya da farklı ülke
ve kültürlerden gelen konukları ağırlayan otellerin, iletişim ofislerinde ihtiyaç duydukları personel
profilinin bu çalışmada ortaya konması hedeflenmiştir. Araştırmada, İstanbul'da faaliyet
gösteren 5 yıldızlı otellerin iletişim yöneticilerine yönelik hazırlanan, anket tipi soru
formu ile veri toplanmaya çalışılmıştır. Elde edilen veriler hem otelcilik sektöründe personel
ihtiyacının tanımlanmasına ( bu yolla halkla ilişkiler eğitim planlaması boyutuna da dikkat
çekilecektir) hem de İstanbul'daki otellerin mevcut iletişim yöneticilerinin profillerini (örnek
oluşturması açısından) ortaya koymaya yönelik olarak değerlendirilecektir.
Otel halkla ilişkiler · turizm insan kaynakları iletişim eğitimi Otel, halkla ilişkiler,· turizm, insan kaynakları, iletişim eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 9 |