Toplumsal hareketler içerisinde yer alan kadın hareketleri, yeni toplumsal hareketler ile yeni bir boyut kazanmış, teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan dijital aktivizm ile daha etkin bir hâl almıştır. Dijital platformu kullanan her türlü aktivizmi dijital aktivizm olarak tanımlamak mümkündür. Dijital medya; toplumsal hareketlerin iletişim kurma, örgütlenme ve eyleme geçme biçimlerini kökten değiştirmiştir. Bu bağlamda dijital medya, özellikle de sosyal medya, yeni bir katılımcı kültürü ve yeni aktivizm pratiklerini mümkün kılmıştır. Kadın hareketleri de dijital platformlar sayesinde organize olmakta ve etkinliklerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, toplumsal hareketler, kadın hareketleri, dijital aktivizm kavramları üzerinde durulmuştur. Dijital kadın aktivizminin bir örneğini oluşturan MyRedLine kadın hareketinin Twitter ve Facebook sayfaları üzerinden 22 Eylül 2019 – 7 Şubat 2020 tarihleri arasında yaptığı paylaşımlar ve hareketi başlatan Farahnaz Forotan’ın hareketle ilgili kişisel sayfasında 14 Mart 2019 – 7 Şubat 2020 tarihleri arasında paylaştığı içerikler incelenmiştir. Paylaşımlar niceliksel ve niteliksel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular MyRedLine kadın hareketinin Afganistan kamuoyundan gereken desteği alırken, uluslararası kamuoyunda yeterli desteği göremediğini, barış, kadın erkek eşitliği ve eğitim hakkı konularının ön plana çıkarıldığını ve hareketin ülkede gerçekleşen siyasi gelişmelerin etkisiyle başarıya ulaşamadığını göstermektedir.
toplumsal hareketler kadın hareketleri dijital aktivizm sosyal medya yeni toplumsal hareketler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 19 |