Research Article
BibTex RIS Cite

A STUDY ON UNIVERSITY STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS DIETITIANS PROVIDING ONLINE SERVICES

Year 2024, Issue: 23, 1 - 21, 28.03.2024

Abstract

Internet technologies have developed day by day and have become more and more affecting our lives. From this point of view, this research is a study that aims to reveal the reasons why experts, etc., are taken into account without questioning too much in people who provide information about healthy nutrition, diet or weight loss on social media or on the internet. The research carried out in this context is a qualitative study, and the relevant data were collected by in-depth interview method, and then categories were reached by dividing codes. As a result of the analysis of the data obtained, people believe in social media posts about healthy eating, diet or weight loss (reliability, experience, sustainability, things I know can be tried, advice, others find reliable, successful, interesting content, dietitians focus only on money. , easy access, consistency, trying innovations, presenting strong arguments, honesty, being familiar) and disbelief (the important thing is expertise, reliability is important but not sufficient alone, facing negative results).

References

  • Altunay, E. Oral, G. ve Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80.
  • Aslan, H. (2001). Beden imgesi ve yeme davranışı bozuklukları. Düşünen Adam Dergisi, 14(1), 41-47.
  • Baysal, A. (2004). Beslenme. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. s öğrencileri web kameraya nasıl bir anlam yüklüyorlar? Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 5(2), 206- 235.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ONLİNE HİZMET VEREN DİYETİSYENLERE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2024, Issue: 23, 1 - 21, 28.03.2024

Abstract

İnternet teknolojileri her geçen gün gelişip yaşantımızı ve sağlığımızı daha çok etkiler hale gelmiştir. Özellikle sosyal medya günden güne yayılarak neredeyse herkesin kullandığı ve bilgiler edindiği bir mecra haline dönüşmüştür. Buradan hareketle yapılan araştırmanın amaçlarını kişilerin diyet, sağlık beslenme, zayıflama vb. konularda kimlerden bilgi aldığını sorgulamak, internet ya da sosyal medyadaki içerik üreticilerinin önerilerine inanma ve inanmama motivasyonlarını ortaya koymak ve sağlık iletişiminin sosyal medya aracılığıyla bireyler üzerindeki etkilerini irdelemek oluşturmaktadır. Bu kapsamda yapılan araştırma nitel bir çalışma olup, ilgili veriler 20 kişi üzerinden yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile yüz yüze ya da telefon aracılığıyla toplanmış, akabinde de kodlara ayrılarak inanma, inanmama, sosyal medyadaki bilgilere karşı tutum, bilgi alınan aracılar ve diyet ile ilgili en güvenilir bilgi veren aracılar kategorilerine ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda kişilerin sağlık beslenme, diyet ve zayıflama konusunda en çok sosyal medyadan bilgi aldığı ve sosyal medyadaki, paylaşımlara yönelik inanma ve inanmama motivasyonları ortaya konmuştur.

References

  • Altunay, E. Oral, G. ve Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80.
  • Aslan, H. (2001). Beden imgesi ve yeme davranışı bozuklukları. Düşünen Adam Dergisi, 14(1), 41-47.
  • Baysal, A. (2004). Beslenme. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. s öğrencileri web kameraya nasıl bir anlam yüklüyorlar? Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 5(2), 206- 235.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies, Social Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Gizem Nur Aksoy 0000-0001-9944-6595

Alper Musa Sağlık 0000-0002-1770-6953

Publication Date March 28, 2024
Submission Date August 14, 2023
Published in Issue Year 2024 Issue: 23

Cite

APA Aksoy, G. N., & Sağlık, A. M. (2024). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ONLİNE HİZMET VEREN DİYETİSYENLERE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(23), 1-21.