Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık İletişimi Kampanyaları: Obezite İle Mücadele Kapsamında Yayınlanan Kamu Spotlarının Göstergebilimsel Analizi

Yıl 2024, Sayı: 24, 147 - 175, 30.09.2024

Öz

Sağlıkla ilgili mesajların verilmesinde yararlanılan tüm iletişim biçimleri sağlık iletişimi içerisinde yer almaktadır. Sağlıkla ilgili, ilgili gruplara doğru bilgilerin verilmesi, doğru mesajların aktarılması ve doğru tutum ve davranışların kazandırılması açısından geleneksel medya, yeni medya, kişilerarası iletişim ve grup iletişimi gibi kanallardan yararlanılabilmektedir. Bireylerin sağlıklı alışkanlıklar kazanması ve bu alışkanlıkların toplumun tamamına yayılabilmesi için yararlanılan uygulamalar arasında kamu spotları da önem arz etmektedir. Kamu spotlarından sigara, alkol, uyuşturucu gibi zararlı alışkanlıkların engellenmesinden bulaşıcı hastalıkların yayılımının önlenmesine kadar çok sayıda farklı alanda yararlanılabilmektedir. Günümüzde hem ülkemizde hem dünyada büyük bir sağlık sorunu olarak karşımıza çıkan obezite, bu çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, obezite ile mücadele edilmesi ve farkındalığın arttırılması amacıyla Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan kamu spotlarının göstergebilimsel analiz yöntemi temelinde incelenerek yayınlanan içeriklerde topluma hangi mesajların verilmek istendiğinin anlaşılmasıdır. Çalışma kapsamında ise, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından obezite ile ilgili yayınlanmış olan kamu spotlarından ikisi yetişkinlere yönelik, biri ise çocuklar için olmak üzere toplam üç adet kamu spotu Saussure’ün göstergebilimsel yaklaşımı merkezinde incelenmiştir. Analiz sonucunda, ilgili spotların ikisinin sağlık iletişimi kampanyalarında obezite problemini bireylerin kişisel tercihleri ile ilişkilendirilen negatif bir kurguya sahip olduğu, birinin ise sağlıklı yaşam, beslenme ve hareket ilişkisi temelinde pozitif bir kurguya sahip olduğu ve kullanılan göstergelerin anlatı çerçevesinde değiştiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Acar, N. (2024). Hekimlerin sağlık iletişim düzeyleri ve kullandıkları modellerin incelenmesi: Odak grup çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 201-226. https://doi.org/10.18037/ausbd.1371409
  • Akova, S. (2017). “Sigarayı bırak, hayatı bırakma’’sloganlı kamu spotları örneklemlerinin alımlama analizi yöntemi ile incelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2), 15-36. https://doi.org/10.30692/sisad.362259
  • Akyurt, N. (2009). Sağlıkta iletişim ve marmara üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(11), 15-33. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.364869
  • Arıcı, A., & Kılınç, Ö. (2022). Sağlık iletişimi kampanyaları: Obezite temalı kampanya afişlerinin göstergebilimsel çözümlemesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(38), 23-44. https://doi.org/10.31123/akil.1144612
  • Ataşcı, N., & Canöz, K. (2019). Televizyonda yayınlanan kamu spotlarının halkı bilgilendirmedeki yeri ve önemi: Konya örneğinde ampirik bir çalişma. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(19), 318-340. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.364869
  • Aytekin, H. (2016). Görsel-işitsel medyada sağlık-güvenlik halleri: Tartışılması gereken bir alan olarak kamu spotu. Selçuk İletişim, 9 (3), 249-275. https://doi.org/10.18094/si.37556
  • Avcı, A. G. İ. B., & Sönmez, A. G. M. F. (2013). Sağlık iletişimi bağlamında bireylerin televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme alışkanlıkları ve motivasyonları: Elazığ örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(2). 119-138.
  • Avcı, K., & Avşar, Z. (2014). Sağlık iletişimi ve yeni medya. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (39), 181-190.
  • Bailey, R. L., Wang, T., & Kaiser, C. K. (2018). Clash of the primary motivations: Motivated processing of emotionally experienced content in fear appeals about obesity prevention. Health Communication, 33(2), 111-121. https://doi.org/10.1080/10410236.2016.1250186
  • Barthes, R. (2005). Göstergebilimsel serüven. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Batı, U. (2013). Reklamın dili. İstanbul: Alfa.
  • Bayraktaroğlu, G., & İlter, B. (2007). Sosyal pazarlama: Engeller ve öneriler. Ege Akademik Bakış, 7(1), 117-132.
  • Berger, A. A. (2012). Kültür eleştirisi: kültürel kavramlara giriş. İstanbul: Pinhan.
  • Berkeley, J. (2012). Insights in linguistics and semiotics: semiotics of discourse. New York: Peter Lang Publishing Inc.
  • Bical, A., & Yılmaz, R. A. (2017). Ayrıntılandırma olasılığı modeli çerçevesinde kamu spotlarının incelenmesi: Portakal ve fındık tüketimine yönelik örnekler. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 2(2), 38-54.
  • Bilgüç, B. (2016). Türkiye’de kamu spotu oluşum süreci ve yayın politikaları. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(1), 25-61.
  • Brookes, G., & Harvey, K. (2015). Peddling a semiotics of fear: a critical examination of scare tactics and commercial strategies in public health promotion. Social Semiotics, 25(1), 57-80.
  • Boer, H., Ter Huurne, E., & Taal, E. (2006). Effects of pictures and textual arguments in sun protection public service announcements. Cancer Detection and Prevention, 30(5), 432-438. https://doi.org/10.1080/10410236.2016.1250186
  • Bozpolat, C., & Cömert, Y. (2016). Sağlık Sektöründe Sosyal Pazarlama Uygulamaları: Obezite ile Mücadele Kampanyası Üzerine Bir Araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 43-64.
  • Brochu, P., Pearl, R., Puhl, R., & Brownell, K. (2014). Do media portrayals of obesity influence support for weight-related medical policy?. Health Psychology, 33(2), 197-200. https://doi.org/10.1016/j.cdp.2006.06.001
  • Bütün, M., Selçuk, M., Akadal, E., Gülseçen, S. (2018). Kamu spotlarının etkililiği üzerine bir araştırma. Selçuk İletişim, 11(2), 273-291. https://doi.org/10.18094/josc.414493
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Carbone-Moane, C. and Guise, A. (2021). You owe it to yourself, everyone you love and to our beleaguered nhs to get yourself fit and well’: Weight stigma in the british media during the covid-19 pandemic-a thematic analysis. Social Sciences, 10(12), 478. https://doi.org/10.3390/socsci10120478
  • CDC (2024). Health communication. https://www.cdc.gov/healthcommunication/index.html
  • Croker, H., Lucas, R., & Wardle, J. (2012). Cluster-randomised trial to evaluate the ‘change for life’ mass media/ social marketing Campaign in the UK. BMC Public Health, 12(1). https://doi.org/10.1186/1471-2458-12-404
  • Çınarlı, İ. (2008). Sağlık iletişimi ve medya. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çınarlı, I. (2015). Kitle iletişimi ve eleştirel sağlık okuryazarlığı. Yıldırım, F. & Keser, A. (Ed). Sağlık okuryazarlığı içinde (ss. 15-28), Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yayınları.
  • Çimen, Ü. (2020). Aile hekimliği uygulamasının sağlık iletişimi bağlamında değerlendirilmesi ve Erzurum ili örneği. Ekev Akademi Dergisi, (82), 463-486.
  • Dixon, H., Scully, M., Durkin, S., Brennan, E., Cotter, T., Maloney, S., … & Wakefield, M. (2015). Finding the keys to successful adult-targeted advertisements on obesity prevention: an experimental audience testing study. BMC Public Health, 15(1). https://doi.org/10.1186/s12889-015-2159-6
  • Doğu Öztürk, İ. (2020). Sağlık iletişiminde kamu spotu kullanımı: Sigara karşıtı kamu spotlarını kültürel göstergelerle okumak, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(1), 170-189. https://doi.org/10.21547/jss.578515
  • Donohew, L., & Ray, E. B. (1990). Introduction: Systems perspectives on health communication. Communication and Health. London: Routledge.
  • Erickson, J., & Greiner, J. (2019). Public service announcements to promote physical activity. Journal of Social, Behavioral, and Health Sciences, 13(1), 10.
  • Fidan, M., & Yetiş, A. (2018). Sağlık iletişiminde algı: Kamu spotları üzerine bir araştırma. Selçuk İletişim, 11(2), 159-178. https://doi.org/10.18094/josc.428224
  • Fiske, J. (2014). İletişim çalışmalarına giriş. Ankara: Pharmakon Yayınevi.
  • Flint, S. and Snook, J. (2015). Disability discrimination and obesity: The big questions?. Current Obesity Reports, 4(4), 504-509. https://doi.org/10.1007/s13679-015-0182-7
  • Gençoğlu, P., Bağlıtaş, H. H., & Kuşkaya, S. (2017). Sosyal pazarlama aracı olarak kamu spotlarının birey davranışları üzerindeki etkileri: Parametrik olmayan istatistiksel bir analiz. Journal of International Social Research, 10(48). https://doi.org/10.17719/jisr.2017.1533
  • Göçmen, L. & Meydan, A. N. (2017). Dünden günümüze türkiye’de sağlığın geliştirilmesi serüveni. Sağlık ve Toplum, 27(3), 14-19.
  • Gündoğdu, G. (2021). From dominant perspective to critical perspective in health communication: Analysis of turkish television health programs in terms of critical health communication. Athens Journal of Mass Media and Communications, 205.
  • Heslehurst, N., Evans, E., Rodriguez, A., Nagpal, T., & Visram, S. (2022). Newspaper media framing of maternal obesity in the uk: A review and framework synthesis. The Lancet, 400, S48. https://doi.org/10.1016/s0140-6736(22)02258-9
  • Heslehurst, N., Evans, E., Rodriguez, A., Nagpal, T., & Visram, S. (2022). Newspaper media framing of obesity during pregnancy in the uk: A review and framework synthesis. Obesity Reviews, 23(12). https://doi.org/10.1111/obr.13511
  • Karabıyık Yerden, N. (2019). Sağlıklı yaşam pazarlaması açısından kamu spotları: “Obezite ile mücadele hareketi kampanyası” örnek olay incelemesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 109-117.
  • Karnani, A., McFerran, B., & Mukhopadhyay, A. (2014). Leanwashing: A hidden factor in the obesity crisis. California Management Review, 56(4), 5-30.
  • Kersbergen, I. & Robinson, E. (2019). Blatant dehumanization of people with obesity. Obesity, 27(6), 1005-1012. https://doi.org/10.1002/oby.22460
  • Kotler, P., & Keller, K.L. (2012). Marketing management. Boston: Prentice Hall.
  • Koçak, A., & Bulduklu, Y. (2010). Sağlık iletişimi: Yaşlıların televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları. Selçuk İletişim, 6(3), 5-17.
  • Lewis, S., Thomas, S., Hyde, J., Castle, D., Blood, R., & Komesaroff, P. (2010). "i don't eat a hamburger and large chips every day!" a qualitative study of the impact of public health messages about obesity on obese adults. BMC Public Health, 10(1). https://doi.org/10.1186/1471-2458-10-309
  • Livberber Göçmen, T., & Ayvaz, S. (2017). Kamu spotlarının göstergebilimsel yöntemle çözümlenmesi: Sağlık bakanlığı örneği. Kurgu, 25(2), 112-128.
  • Lupton, D. (2014). “How do you measure up?” assumptions about “obesity” and health-related behaviors and beliefs in two australian “obesity” prevention campaigns. Fat Studies, 3(1), 32-44.
  • McClure, K., Puhl, R., & Heuer, C. (2011). Obesity in the news: Do photographic images of obese persons influence antifat attitudes?. Journal of Health Communication, 16(4), 359-371. https://doi.org/10.1080/10810730.2010.535108
  • Mendi, B. (2015). Sağlık iletişiminde sosyal medyanın kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar. Öneri Dergisi, 11(44), 275-290.
  • Miles, A., Rapoport, L., Wardle, J., Afuape, T., & Duman, M. (2001). Using the mass-media to target obesity: An analysis of the characteristics and reported behaviour change of participants in the bbc'sfighting fat, fighting fit'campaign. Health Education Research, 16(3), 357-372.
  • Moola, S., & Cilliers, C. P. (2019). A multimodal semiotic analysis of social factors in tuberculosis campaigns in South Africa, the United Kingdom and India. Communicatio: South African Journal of Communication Theory and Research, 45(2), 81-98.
  • Morley, B., Niven, P., Dixon, H., Swanson, M., Szybiak, M., Shilton, T., ... & Wakefield, M. (2016). Population-based evaluation of the ‘livelighter’healthy weight and lifestyle mass media campaign. Health Education Research, 31(2), 121-135.
  • Morley, B., Niven, P., Dixon, H., Swanson, M., McAleese, A., & Wakefield, M. (2018). Controlled cohort evaluation of thelivelightermass media campaign’s impact on adults’ reported consumption of sugar-sweetened beverages. BMJ Open, 8(4), e019574. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2017-019574
  • Morley, B., Niven, P., Dixon, H., Swanson, M., Szybiak, M., Shilton, T., … & Wakefield, M. (2019). Association of the livelighter mass media campaign with consumption of sugar‐sweetened beverages: cohort study. Health Promotion Journal of Australia, 30(S1), 34-42. https://doi.org/10.1002/hpja.244
  • Mutlu, E. (2012). İletişim sözlüğü. Ankara: Sofos Yayınları.
  • Newcomb, H. (2014). Encyclopedia of television. New York: Routledge.
  • Obez Market (2024). https://www.obezmarket.com/ Obezite ile Mücadele Derneği (2024). https://obezitemucadeledernegi.org/obezite/
  • Okay, A. (2014). Sağlık iletişimi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Öğüt, P. (2013). Türkiye'de sağlık haberciliği'nin tarihsel gelişimi ve hürriyet gazetesi örneği, [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu University], Eskişehir.
  • Parrott, R. (2004). Collective amnesia: The absence of religious faith and spirituality in health communication research and practice. Health Communication, 16(1), 1-5.
  • Parrott, R., & Kreuter, M. W. (2011). Multidisciplinary, interdisciplinary, and transdisciplinary approaches to health communication: Where do we draw the lines?. Thompson, T. L., Parrott, R., & Nussbaum, J. F. (Ed). The Routledge Handbook of Health Communication içinde (ss. 33-47). London: Routledge.
  • Pearl, R., Puhl, R., & Brownell, K. (2012). Positive media portrayals of obese persons: Impact on attitudes and image preferences. Health Psychology, 31(6), 821-829. https://doi.org/10.1037/a0027189
  • Pearl, R. (2018). Weight bias and stigma: Public health implications and structural solutions. Social Issues and Policy Review, 12(1), 146-182. https://doi.org/10.1111/sipr.12043
  • Piggin, J., & Lee, J. (2011). ‘Don’t mention obesity’: Contradictions and tensions in the uk change4Life health promotion campaign. Journal Of Health Psychology, 16(8), 1151-1164. https://doi.org/10.1177/1359105311401771
  • Phua, J. (2016). The effects of similarity, parasocial identification, and source credibility in obesity public service announcements on diet and exercise self-efficacy. Journal of Health Psychology, 21(5), 699-708.
  • Puhl, R. and Heuer, C. (2009). The stigma of obesity: A review and update. Obesity, 17(5), 941-964. https://doi.org/10.1038/oby.2008.636
  • Puhl, R., Luedicke, J., & Heuer, C. (2013). The stigmatizing effect of visual media portrayals of obese persons on public attitudes: Does race or gender matter?. Journal of Health Communication, 18(7), 805-826. https://doi.org/10.1080/10810730.2012.757393
  • Puhl, R., Peterson, J. L., & Luedicke, J. (2013). Fighting obesity or obese persons? Public perceptions of obesity-related health messages. International Journal of Obesity, 37(6), 774-782.
  • Pustu, Y. (2017). Algı yönetimi: Kavramsal ve teorik bir bakış açısı. Karabulut, B. (Ed.). Algı Yönetimi içinde (ss. 310-327). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Rıfat, M. (2014). XX. Yüzyılda dilbilim ve göstergebilim kuramları-1 tarihçe ve eleştirel düşünceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • RTÜK (2018). Radyo ve televizyonların kuruluş ve yayın hizmetleri hakkında kanun kapsamında tavsiye kararı verilen kamu spotlar. https://www.rtuk.gov.tr.
  • Saussure De F. (1998). Genel dilbilim dersleri. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Schiavo, R. (2007). Health communication: From theory to practice. USA: John Wiley & Sons Inc.
  • Shaw, M., Bandara, P., & Khan, S. (2023). Barossa be consumed: a semiotic smorgasbord for southeast asians. South Asian Journal of Marketing, 4(2), 142-158. https://doi.org/10.1108/sajm-03-2022-0019
  • Sun, S., He, J., Shen, B., Fan, X., Chen, Y., & Yang, X. (2020). Obesity as a “self-regulated epidemic”: Coverage of obesity in chinese newspapers. Eating and Weight Disorders - Studies on Anorexia Bulimia and Obesity, 26(2), 569-584. https://doi.org/10.1007/s40519-020-00886-8
  • Tabak, R. S. (1999). Sağlık iletişimi. Konya:Literatürk.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (2018). Beslenme danışmanlığı. https://shm.saglik.gov.tr/hizmetlerimiz/3-beslenme-danismanligi.html
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (2023). Obezite nedir ?. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (2023). Obezite. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (2024, Mart 04). 4 Mart dünya obezite günü. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/haberler-6/4-mart-dunya-obezite-gunu.html
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (2024, Nisan 22). Sürdürülebilir beslenme. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/haberler-6/surdurulebilir-beslenme.html
  • Thomas, R. K. (2006). Traditional approaches to health communication. USA: Springer.
  • Thompson, T. L., Dorsey, A. M., Miller, K. I., & Parrott, R. (Ed). (2003). Handbook of health communication. New York: Routledge.
  • Thompson, T. L., Parrott, R., & Nussbaum, J. F. (Ed). (2011). The routledge handbook of health communication. New York: Routledge.
  • Thompson, T. L. (Ed.). (2014). Encyclopedia of health communication. Thousands Oaks: Sage.
  • Tufan, F. (2017). Sağlık iletişimi kapsamında “hastane radyoculuğu” whipps cross hospital radio. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (28), 184-198. https://doi.org/10.31123/akil.437476
  • Türkiye Beslenme Rehberi (TÜBER) (2022). Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı Yayın No:1031, Ankara 2022 https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/saglikli-beslenme-ve-hareketli-hayat-db/Dokumanlar/Rehberler/Turkiye_Beslenme_Rehber_TUBER_2022_min.pdf
  • Türk Böbrek Vakfı. (2024). https://www.tbv.com.tr/
  • Türkiye Diyabet Vakfı (2024). https://www.turkdiab.org/diyabet-vakfi.asp?lang=TR&id=39 Türkiye İstatistik Kurumu. (2023, 01 Haziran). Türkiye Sağlık Araştırması, 2022. Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı. https://www.tuik.gov.tr/
  • Türk Kalp Vakfı (2024). https://tkv.org.tr/tip-merkezi/beslenme-ve-diyet
  • Türkiye Solunum Araştırmaları Derneği (2024). https://www.solunum.org.tr/
  • Uzuner, A. (2020). Birinci basamak sağlık hizmet sunumunda cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği. Turkiye Klinikleri Family Medicine-Special Topics, 11(3), 78-82.
  • Yüksel, E., Kaya, A. Y., Koçak, A., & Aydın, S. (2014). Check up sağlık iletişimi kaynak ileti ve hedef kitle bağlamında sağlık konulu yayınların analizi. Konya: Literatürk.
  • Viswanath, K., & Bond, K. (2007). Social determinants and nutrition: Reflections on the role of communication. Journal of Nutrition Education And Behavior, 39(2), 20-24. https://doi.org/10.1016/j.jneb.2006.07.008.
  • Watson, H., & McCormack, J. (2016). Eating disorders and obesity: Conflict and common ground in health promotion and prevention. Ahmed, R. & Bates, R. B. (Ed.). Health Communication and Mass Media içinde (ss. 211-228). London: Routledge.
  • WHO (2019). https://www.who.int/health-topics/obesity.
  • World Obesity Federation. (2023). World obesity: World Obesity Atlas 2023. https://data.worldobesity.org/publications/WOF-Obesity-Atlas-V5.pdf
  • Yaman, F., & Göçkan, İ. (2015). Kamu spotu reklamlarinin sigara kullanicilari üzerindeki etkisi: Afyonkarahisar ilinde bir uygulama. Kafkas University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 6(11), 53.
  • Yerden, N. K. (2019). Sağlıklı yaşam pazarlaması açısından kamu spotları:“Obezite ile mücadele hareketi kampanyası” örnek olay incelemesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 109-117.
  • Yeşilay (2024). Sağlıklı yaşam Türkiye’nin obeziteyle mücadelesi. https://www.yesilay.org.tr/tr/makaleler/turkiyenin-obeziteyle-mucadelesi?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIhNfVvJbihwMVzJiDBx3DcRz7EAAYASAAEgLM6_D_BwE
  • Yıldırım Becerikli, S. (2012). Sağlık iletişimi çalışmalarında alımlama analizinin kullanımı: Odak grup çalışması yoluyla kamu kampanyaları ve reklam metinlerine ilişkin çapraz bir okuma pratiği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (43), 163-177.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Young, R., Subramanian, R., & Hinnant, A. (2016). Stigmatizing images in obesity health campaign messages and healthy behavioral intentions. Health Education & Behavior, 43(4), 412-419. https://doi.org/10.1177/1090198115604624.
Toplam 103 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kitle İletişimi, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeynep Benan Dondurucu 0000-0002-2634-1001

Pinar Ay 0009-0002-8653-9295

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 26 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Dondurucu, Z. B., & Ay, P. (2024). Sağlık İletişimi Kampanyaları: Obezite İle Mücadele Kapsamında Yayınlanan Kamu Spotlarının Göstergebilimsel Analizi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(24), 147-175.